×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سهم قرض‌الحسنه از تسهیلات پرداختی بانک صادرات

اقتصادتهران: بانک صادرات با وجود دریافت ۲۲۲ هزار میلیارد تومان سپرده قرض‌الحسنه در آذرماه تنها ۰.۲ درصد معادل ۶۶۶ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص داده و از طریق ارائه تسهیلات در ۹ ماهه امسال بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش اقتصادتهران، تازه‌ترین اطلاعات بورسی بانک صادرات ایران حاکی از آن است که این بانک در آذرماه امسال ۳۳۶ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سپرده بانکی جذب کرده که ۵۵ درصد آن معادل ۱۸۶ هزار میلیارد تومان از محل سپرده های قرض‌الحسنه جاری ریالی و ۲۳ درصد از محل سپرده‌های کوتاه مدت به دست آمده است.

البته ناگفته نماند که ۶۶ درصد سپرده های جمع‌آوری شده در آذرماه معادل ۲۲۲ هزار میلیارد تومان مربوط به مجموع سپرده‌های قرض الحسنه بوده است.

حال با این شرایط این بانک در آذرماه ۳۲۷ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به عنوان سپرده‌های تسویه شده اعلام کرده که سهم سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی و سپرده‌های کوتاه مدت در این مورد نیز قابل توجه است.

در کنار این موارد، سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری طی دوره آذرماه در مجموع ۱۴۴۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که سپرده‌های بلند مدت یک ساله و سپرده‌های کوتاه مدت بیشترین میزان را با مجموع ۶۰ درصد از آن خود کرده‌اند.

اما در نهایت طی ۹ ماهه امسال این مبلغ ۱۱ هزار و ۵۹۳ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که سهم گواهی‌های سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام و سپرده های بلند مدت یک ساله بیش از دیگر موارد بوده است.

در سوی دیگر فعالیت بانک صادرات می‌توان به ارائه تسهیلات ۱۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومانی این بانک طی آذرماه اشاره کرد که برخلاف دیگر بسیاری از بانک ها که سهم مشارکت مدنی آنها در جایگاه اول است، این بانک بیشترین میزان تسهیلات را برای خرید دین با سهم ۲۰ درصدی و مبلغ ۳۳۶۴ میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

در همین مدت ۱۳ هزار و ۷۰۸ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان تسهیلات وصولی در آمار و اطلاعات این بانک نشسته که بیشترین میزان وصولی تسهیلات در آذرماه متعلق به مشارکت مدنی و خرید دین بوده است.

اما نکته قابل توجه آن است که این بانک از محل ارائه تسهیلات در آذرماه ۱۲۵۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان درآمد داشته که بیشترین میزان درآمد مربوط به فروش اقساطی، مشارکت مدنی و خرید دین بوده است.

همچنین در مجموع ۹ ماهه میزان درآمد این بانک از محل ارائه تسهیلات ۹۹۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

با توجه به اینکه این بانک در آذرماه بیش از ۲۲۲ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جذب کرده اما فقط ۰.۲ درصد از این سپرده را به عنوان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار داده و از سوی دیگر میزان درآمد این بانک از ارائه تسهیلات بانکی در حدود ۱.۸ برابر کل تسهیلات قرض الحسنه آن بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches