×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز مشعل می سوزد

اقتصادتهران: مهندس محمد شاهسوارى فعال محیط زیست در مصاحبه با سایت خبرى اقتصادتهران در ارتباط با این سئوال که چرا بنیانگذار انرژی هاى پاک کشور باید به مجلس دوره یازدهم برود پاسخ داد.

به گزارش اقتصادتهران در این مطلب، وی ضمن بیان برخى خاطراتى که تاکنون گفته نشده، دلایل  زیر را برشمرد:

١- طبق آخرین گزارش سالانه زیست محیطى(٢٠١٨) سازمان ملل، باکمال تأسّف ایران آلوده ترین کشور محیط زیستی دنیا است.

٢- تنها کشورى هستیم که در قانون اساسى مان آلودگى محیط زیست اکیداً ممنوع شده (اصل ۵٠) امّا هنوز حتى یک مادّه قانونى ذیل اصل ۵٠ وضع نشده تا اجراى آن الزامى گردد بنابراین همواره دست حامیان محیط زیست از احقاق حقوق خود کوتاه مانده است.

 ٣-  روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز ارزشمند مشعل را مى سوزانیم و هزاران میلیارد ریال خسارت علاوه بر صدمات جبران ناپذیر به جان مردم وارد می نماییم.

۴-  از سال ١٣۵۴ که تلویزیون  فیلم “قاصدک” را از احمدى به عنوان بنیانگذارانرژی هاى پاک در ایران ساخت، نزدیک به نیم قرن مى گذرد. نیم قرن نقش هاى متنوع دکتر احمدى در عرصه هاى علمى و پژوهش، تدوین قوانین ٢ برنامه ۵ ساله اول و چهارم کشور، دیانت و پاسدارى، زمینه منحصر بفردى در جهت اجرایى شدن اصل ۵٠ قانون اساسى در ایران با ایفاى نقش در مجلس دوره آینده به وجودآمده است.

این فعال زیست محیطى ادامه داد: در راستاى کاهش آلودگی هاى مشعل ها، مهندس احمدى در مجلس سوم توانست، مخزن نفتى ارزشمند کرنج باافت فشار بالا را با تصویب و نظارت بر اجراى قانون جمع آورى گازهاى مشعل و تزریق به آن، نجات داده و موجب میلیاردها دلار افزایش درآمد ملى شد که می تواند به بقیه مخازن نفتى کشور نیز تعمیم یابد.

بر پایه این گزارش، مهندس شاهسوارى افزود: دکتر احمدی صاحب تز دکتراى توسعه پایدار انرژى کشور و طراح و مجرى نخستین نیروگاه هاى خورشیدى و بادى ایران است که ٨ سال اخیر نیز مبتکر و مجرى طرح جامع توسعه پایدار بااختیار بالا در وزارت نفت بوده اما به دلیل فقدان قانون مذکور و با وجود تلاش همه جانبه مستمر و حتى فراهم نمودن سرمایه وتکنولوژى خارجى حتی در دوران تحریم، ابتر مانده است.

 مهندس شاهسوارى در پایان تأکید کرد: مجلس بعدی باید فارغ از هرگونه دسته بندی سیاسی اولویت صیانت از محیط زیست کشور را سر لوحه خود قراردهد. مطمئناً هیأت مرکزى نظارت شوراى نگهبان به عنوان وظیفه دینى، انسانى و ملّى کشور، نجات جان مردم را ضرورى می داند و اقدام لازم جهت حضور این متخصص منحصر بفرد وآشنا به فنون قانونگذارى ذیل اصل ۵٠ قانون اساسى، مى فرماید. بلکه شاید ایران از عواقب و جرائم عنقریب بین المللى در ارتباط با آلودگى محیط زیست هم درامان بماند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches