×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
دعوت از تهرانی‌ها برای اهدای خون

اقتصادتهران: میزان استقبال برای اهدای خون در روزهای سرد سال به دلیل کاهش ترددها، افزایش بیماری‌های تنفسی و آلودگی هوا کاهش می‌یابد، اما بیماران همیشه نیازمند به خون هستند و جان برخی بیماران وابسته به دریافت خون است؛ پس در این روزهای سرد با اهدای خون خود گرمای زندگی را به آنها هدیه کنیم.

به گزارش اقتصادتهران، بسیاری از بیماران و مصدومان حوادث نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های آن هستند و تاکنون با وجود پیشرفت‌های وسیع در علم پزشکی، جایگزینی برای این مایه حیات ساخته نشده و فقط از طریق اهدا است که نیاز به خون تامین می‌شود ولی گاهی برخی از افراد نگران هستند که اهدای خون اقدامی ناایمن و خطرناک باشد.

بارزترین مثال نیاز به خون در حوادث و سوانح گوناگون مانند تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی مانندجراحی قلب باز نمود دارد و بعضی افراد مانند بیماران تالاسمی ماژور یا هموفیلی نیز برای ادامه زندگی عادی خود به دریافت منظم خون یا محصولات آن نیازمندند.

هر فرآورده خون برای مدت زمانی محدود و مشخص قابل نگهداری است، مثلا پلاکت در دمای ۲۲ درجه سانتیگراد، فقط تا سه روز قابل نگهداری است و محدود بودن مدت نگهداری خون و فرآورده‌های خونی باعث می‌شود که نیاز مراکز درمانی و بیماران به اهداکنندگان، دائمی و روزانه باشد و در نتیجه اهدای خون در سطح جامعه نیز باید مستمر باشد تا بتوان همیشه نیاز بیماران به خون را تامین کرد و اهمیت اهدای خون را دوچندان می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر نیاز روزانه بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی گفت: انتظار ما از شهروندان تهرانی این است که اهدای خون را یک ضرورت حیاتی برای نجات جان بیماران بدانند و در این روزهای سرد زمستان هم مانند دیگر ایام سال به مراکز اهدای خون سطح پایتخت مراجعه کنند.

سیدمنتظر شُبّر افزود: پلاکت یکی از فرآورده‌های خونی است که فقط سه روز فرصت برای ذخیره آن وجود دارد و باید در این فرصت کوتاه به بیماران سرطانی تزریق شود و پس از سه روز غیرقابل استفاده خواهد بود، به همین دلیل اهدای پلاکت به دلیل عمر پایین ذخیره این فرآورده خونی، یکی از مهمترین نیازهای بیماران است که باید به صورت مستمر و منظم انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches