×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان

اقتصادتهران: تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت با هدف حمایت از نخبگان جوان، خلق ثروت و حمایت از تولید ملی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری میان مهدی اقتصادی سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران و سید علی اصغر بهشتی شیرازی مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت با هدف حمایت از علم و نخبگان جوان، توسعه دانش برای ارتقاء معنوی و مادی جامعه و تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان زمینه های همکاری با هدف خلق ارزش، ثروت آفرینی و حمایت از تولید ملی در جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

سرمایه گذاری مشترک بر روی طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی پیشنهادی طرفین، ارائه خدمات ارزیابی مالی و اقتصادی و تدوین گزارش امکان سنجی و طرح کسب وکار پروژه‌های طرفین، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی و گردهمایی‌های پیشنهادی با توافق قبلی طرفین، اختصاص با تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم‌های متقاضی مورد توافق طرفین در مرکز نوآوری و شتابدهنده صادرات، معرفی تیم‌های مستعد به صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه همکار جهت سرمایه گذاری مشترک، همکاری برای تبادل دانش فنی، تیم، منتور و مدرس، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان طبق ضوابط و آئین نامه‌های داخلی طرفین و همکاری برای تجاری سازی ایده‌های در اولویت مورد توافق طرفین از دیگر محورهای مورد تاکید در این تفاهم نامه است.

در این مراسم مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها با هدف ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید، گفت: عملیاتی کردن و وارد شدن به فاز اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور هدف اصلی ما است و برای تحقق آن در نظر داریم به‌عنوان پل ارتباطی میان شرکت‌های دانش‌بنیان با بخش خصوصی و صنایع ظاهر شویم.

وی هدفگذاری در حوزه رفع موانع تولید و حمایت از صادرات و فروش تکنولوژی‌های بومی کشور را از دیگر اولویت‌های مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات دانست و تاکید کرد: برای تحقق این امر از ابزارهایی مانند آموزش و برگزاری همایش‌ها و سمینارها بهره می‌گیریم تا بتوانیم به نتیجه نهایی که اجرای فرآیندهای عملیاتی است، برسیم.

سید علی اصغر بهشتی شیرازی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید هدف اصلی از چنین تعاملاتی برقراری ارتباط میان شرکت‌های داخلی و خارجی و ایجاد فضای کسب‌وکار بین آنها باشد، گفت:  باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران و دیگر کشورها در این حوزه استفاده و شرکت‌های هم‌تراز ایرانی و خارجی را به هم وصل کنیم و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران این پتانسیل را دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را به اتاق بازرگانی ایران و دیگر شرکت‌های بزرگ متصل کند. در صورت تحقق این موضوع می‌توانیم امیدوار باشیم که ارتباط با ضلع سوم این مثلث که همان شرکت‌های بین‌المللی هستند نیز اتفاق بیفتد. البته برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه نیاز به الگویی مدون و مشخص داریم.

سحر بنکدارپور، دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه قصد داریم شرکت‌های بزرگی که به هر دلیلی از حوزه دانش‌بنیان جدا هستند را با خود همراه کنیم، گفت: کارکرد این شتابدهنده این است که با جلب اطمینان شرکت‌های بزرگ آنها را ترغیب می‌کند که برخی از نیازهای خود را برون سپاری کرده و به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور بسپارند.

وی با تاکید بر اینکه در اغلب مواقع شرکت‌های بزرگ بازارهای بین‌المللی را در اختیار دارند، اظهار کرد: با توجه به سیستم توزیع گسترده و وسعت فعالیت‌ها این شرکت‌ها می‌توانند فعالان حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را برای ورود به بازار بین‌المللی حمایت کنند که باید از این پتانسیل استفاده شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches