×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امکان افزایش طول عمردریچه‌های بیولوژیکی قلب فراهم شد

اقتصادتهران: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای معرفی دریچه‌های بیولوژیکی با طول عمر بالاتر از ۱۰ سال نسبت به تحلیل خواص مکانیکی و ساختار بافت پرکاربرد در ساخت دریچه‌های بیولوژیکی از جمله پریکارد اسب، خوک و خر اقدام کردند و در نهایت راهکاری برای افزایش مقاومت دریچه‌های قلبی که در برابر آهکی شدن مقاوم باشد، پیشنهاد کردند.

به گزارش ایسنا، آیسا رسولی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از محققان این طرح با بیان اینکه درمان بیماری‌های دریچه قلب با توجه به نوع و شدت بیماری‌های قلبی متفاوت است، ضمن آنکه دارویی برای درمان چنین بیماری وجود ندارد، گفت: از این رو، تعویض دریچه قلب بیمار با پروتز دریچه‌های قلبی، اغلب بهترین راه حل است که با توجه به استفاده گسترده از پروتز دریچه‌های قلبی آئورت، بررسی این پروتزها از نظر عملکرد زیستی و زیست سازگاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه دریچه‌های مکانیکی از دوام عالی برخوردار هستند، اظهار کرد: با این حال، به دلیل استفاده طولانی مدت از داروهای ضد انعقاد، احتمال ترومبوآمبولی و خونریزی در این نوع دریچه‌ها وجود دارد از این نظر دریچه‌های بیولوژیکی ارجح هستند.

رسولی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، جراحان همچنین از دریچه‌های ترنس کاتتر به دلیل برتری آن نسبت به جراحی قلب باز برای معالجه بیماران سالخورده و ضعیف استفاده کرده‌اند، خاطر نشان کرد: با این حال، سوالاتی در مورد دوام طولانی مدت دریچه‌های بیولوژیکی تجاری ترنس کاتتر با توجه به آسیب بافت دریچه به هنگام جمع شدن و باز شدن آن در هنگام بالن زنی مطرح است؛ چرا که عملکرد دریچه‌های بیولوژیکی به ساختار کلاژن و رفتار مکانیکی بافت انتخابی بستگی دارد. بنابراین لازم است مناسب‌ترین بافت برای ساخت این پروتزها انتخاب شود.

محقق این طرح با اشاره به اجرای مطالعاتی در این زمینه با عنوان “بررسی بافت‌های پریکارد تثبیت شده شیمیایی جهت ساخت دریچه‌های استنت‌دار بیولوژیکی؛ تحلیل‌های بیومکانیکی و مدلسازی”، خاطر نشان کرد: این تحقیق در زمینه افزایش طول عمر دریچه‌های بیولوژیکی با انتخاب بافت مناسب‌تر موفق عمل کرده است و توانسته است که بافت مناسب را پیشنهاد کند.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر هدف از این پژوهش را شناسایی بافت با دوام طولانی مدت برای ساخت دریچه‌های بیولوژیکی دانست و یادآور شد: در این راستا نیاز به تحلیل خواص مکانیکی و ساختار بافت پرکاربرد در ساخت دریچه‌های بیولوژیکی از جمله پریکارد اسب، خوک و خر و مقایسه آنها با پریکارد گاو (به عنوان شاخص و طراحی موفق) و لت‌های دریچه آئورت انسانی است. در این پژوهش تجزیه و تحلیل بافت شناسی برای بررسی ساختار کلاژن بافت‌های انتخاب شده انجام شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches