×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اروند؛ منطقه‌ای مناسب برای افزایش صادرات غیر نفتی و توسعه اقتصادی کشور

اقتصادتهران: منطقه آزاد اروند یکی از  بهترین مناطق برای سرمایه گذاری و نیز پلی برای توسعه اقتصادی کشور در میان سایر مناطق آزاد محسوب می‌شود. این منطقه که در یکسال گذشته توانسته با افزایش صادرات غیر نفتی، گام‌های ارزشمندی در این خصوص بردارد، اکنون مصمم است تا به عنوان منطقه‌ای اقتصادی و امن برای سرمایه گذاران معرفی شود. در همین راستا در آخرین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، این منطقه علاوه بر ارائه توانمندی‌های خود، بیش از پیش به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این منطقه پرداخت به طوری به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه اروند از تولید کنندگان سرزمین اصلی دعوت به عمل آمد تا محصولات خود را توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه اروند و از طریق مرزهای منطقه آزاد اروند، صادر نمایند.

در صورت تحقق چنین امری علاوه بر رونق اقتصادی این منطقه و شهرهای آبادان و خرمشهر می‌توان انتظار داشت نرخ بیکاری به پایین ترین رقم در این منطقه رسیده و راه برای تسهیل سرمایه گذاری در اروند بسیار هموارتر از گذشته شود.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر اروند و نیز وجود مردمان خونگرم و امنیت خوبی که برای سرمایه گذاری وجود دارد، سرمایه گذاران از وجود طرح‌های اقتصادی در این منطقه استقبال کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش چشمگیر روند توسعه صادرات از این مسیر این منطقه باشیم.

به بیان دیگر شناسایی بازار فروش و افزایش صادرات در منطقه با ایجاد یک حلقه واسط بین تولید کنندگان داخلی (در منطقه و خارج از منطقه) و وارد کنندگان از کشورهای خارجی از دیگر موضوعاتی است که برای رسیدن به اهداف مد نظر می‌تواند راهگشای این مسیر باشد.

در این راستا هم افزایی ظرفیت خدمات فنی و مهندسی شرکت‌ها به شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه اروند؛ به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز و امور ساختمانی می‌تواند زمینه بروز و ظهور چنین امری را فراهم کند.

منطقه آزاد اروند با دارا بودن ظرفیت‌های بسیاری، یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه صادرات و سرمایه گذاری در کشور محسوب می‌شود که روز به روز توانسته به ارائه توانمندی‌های و قابلیت‌های خود در راستای جذب سرمایه گذار بپردازد.

لازم به ذکر است منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches