×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت قسطی مالیات برای مودیانی که الکترونیکی اظهارنامه بدهند

مدیر کل امور مالیاتی فارس آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان را پایان تیر ماه اعلام کرد.

به گزارش موج، فرهاد مومنی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در صورت ارایه اظهارنامه، مالیات متعلقه سال گذشته اشخاص حقیقی برای واحدهای تولیدی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۰ و برای واحدهای غیر تولیدی با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۰ محاسبه می شود.

وی گفت: این نسبت مربوط به فعالان اقتصادی در کلان شهرها است و در دیگر نقاط کشور مالیات واحدهای تولیدی با ۱۲ درصد و واحدهای غیر تولیدی با ۱۴ درصد نسبت به عملکرد آنها در سال ۹۰ محاسبه می شود.

وی با اعلام امکان تقسیط مالیات گفت: مودیان مالیاتی که اظهارنامه خود را به صورت الکترونیکی تحویل دهند، می توانند ۴۰ درصد مالیات را نقد و مابقی را طی ۶ قسط تا پایان دی ماه پرداخت کنند.

مومنی با تاکید بر این که امسال تسلیم اظهارنامه بر پایه خود اظهاری است، گفت: فقط ۱۵ درصد اظهارنامه های مالیاتی مودیان به صورت تصادفی انتخاب و مورد رسیدگی قرار می گیرد و چنانچه مودی در اظهارنامه خود درآمدش را ۱۵ درصد کمتر از درآمد واقعی اعلام کرده باشد، باز هم اظهارنامه تسلیم شده از سوی وی ملاک تشخیص مالیات قرار می گیرد اما بیش از این اختلاف، باعث رسیدگی مجدد به پرونده مودی توسط ممیزان مالیاتی خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس یادآور شد: مودیان مالیاتی باید پس از تکمیل فرم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرسwww.tax.gov.ir پرینت آن را پس از امضا از طریق دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پستی و یا ادارات مالیاتی تحویل دهند.

وی یادآور شد: برای رفاه حال مودیان مالیاتی، کارشناسان اداره کل امور مالیاتی در سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کانون وکلا و دفاتر پستی مستقر شده و اقدام به دریافت اظهارنامه مالیاتی می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches