×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای بهتر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی دولت گفت: گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در جلسه هیات دولت ارائه شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۸ آذر ۸۹ تاکنون نزدیک به سه سال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد؛ هر چند در ماده یک این قانون تصریح شده بود که باید حامل های انرژی در حد ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس در داخل کشور افزایش قیمت یابد و درآمد ناشی از آن طبق ماده هفت این قانون، بخشی به صورت یارانه های نقدی بین خانواده ها تقسیم شود و طبق ماده هشت، ۳۰ درصد به تولید اختصاص یابد و اینکه در این راستا مصرف را تقلیل و الگوی مصرف را اصلاح کنیم، اهدافی بود که باید در سه سال گذشته به آن دست می یافتیم.

نوبخت گفت: امروز گزارش این است که آیا به این اهداف دست یافته ایم؟ و آیا منابع و مصارفی را که تعیین شد؛ این که اکنون در هر ماه برای هر فرد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می شود، آیا منابع لازم از محل افزایش یا اصلاح قیمت ها آن قدر هست که داریم توزیع می کنیم؟ و از چه منابع دیگری کمک گرفته می شود؟ در تبصره ذیل ماده ۸۰ قانون بودجه سال ۹۲ تصریح شده است که سازمان هدفمند کردن یارانه ها برای پرداخت یارانه های نقدی از یک محلی جز محل اصلاح قیمت ها نمی شود که استفاده و پرداخت کند.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوتی که در این باره وجود دارد، امروز همکاران من در سازمان هدفمند کردن یارانه ها برای هیئت وزیران توضیح می دهند تا تصمیم واقع بینانه‌ای با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته اتخاذ کنیم و مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها را با کارآیی بیشتر و بهتر اجرا کنیم تا تمامی اهداف مورد نظر قانون گذاران در این خصوص تحصیل شود.

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که باید اکنون دوباره به هیات دولت برگردم، امکان این نیست که درباره تصمیمات گرفته شده در جلسه ۱۷ شهریور هیات دولت در خصوص رفع موانع تولید توضیح دهم و از همکاران خودم در بخش اطلاع رسانی تقاضا می کنم فرصتی را از شما رسانه ها بگیرند تا در وقت کافی اطلاعات لازم را بیان کنم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches