×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برخی از داروهای خارجی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: با توافق صورت گرفته میان سازمان های بیمه گر و سازمان غذا و دارو برخی از داروهای خارجی بیماران خاص و صعب العلاج برای نخستین بار در کشور تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد .

قیمت دارو و کمبود دارو و نبود داروهای خارجی در بعضی از بیماری ها یکی از بزرگترین دغدغه های بیماران و بخصوص بیماران خاص وصعب العلاج است.

دکتر ˈشهاب الدین جنیدی جعفری ˈدر گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در دو ماه گذشته مسوولان حوزه دارویی کشور برای تامین داروی بیماران خاص (تالاسمی ، هموفیلی و دیالیزی ) و بیماران صعب العلاج (ام اس و سرطان ها ) اقدامات و تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده اند تا مشکلات و کمبود داروهای آنان را رفع کنند.

وی اظهار داشت: در این زمینه در یک ماه اخیر شاهد حمایت های خوبی از سوی مسئولان حوزه دارویی کشور بوده ایم تا این بیماران بتوانند داروهای خود را به سهولت تهیه و هزینه و قیمت داروها برای آنان قابل تحمل باشد .

به گفته وی اکنون تمام داروهایی بیماران خاص و صعب العلاج از سوی سازمان تامین اجتماعی در شرایط مناسب توزیع و حتی به صورت رایگان به آنان ارایه می شود.

عضو انجمن داروسازان ایران افزود: تاکنون روال بر این بود که پایین ترین قیمت داروهای تولید داخل و یا درصورت عدم تولید داخل کمترین قیمت داروهای وارداتی مورد پذیرش سازمان های بیمه گر قرار می گرفت.

وی یاد آور شد: با تدابیر جدید به نظر می رسد قیمت های متفاوت برند های گوناگون هم برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار بگیرد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درمورد فهرست این داروها گفت: اسامی کامل داروهای خارجی که قرار است تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد هفته آینده در سایت این انجمن اعلام خواهد شد .

جنیدی جعفری با بیان اینکه ۹۵ درصد از داروهای مورد استفاده در کشور تولید داخل هستند و تنها ۵ درصد داروها وارداتی هستند :تقریبا حدود ۵ درصد داروهای مصرفی نمونه وارداتی هم دارند که بیماران صعب العلاج و خاص از آن استفاده می کنند.

جنیدی جعفری خاطر نشان کرد: تحت پوشش قرار دادن ا ین داروهای خارجی به منظور ایجاد آرامش خاطر بیماران صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: تمام مسوولان دست اندرکار دارو و سازمان های بیمه گر درصدد هستند تا بیماران صعب العلاج و یا بیماران خاص بتوانند با آرامش خاطر تمامی داروهای خود را از اعم از داخلی و خارجی در داروخانه ها به سهولت تهیه کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches