×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ابلاغ سند توسعه اشتغال ملی به استان‌ها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از بی‌توجهی نظام بانکی به اشتغال، گفت: استان‌ها براساس اسناد تدوین شده، طر‌ح‌های اشتغال را بررسی می‌کنند.

علی اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها به مشاغل خانگی اظهار داشت: در این راستا منابع و اعتباراتی که از سال گذشته باید اختصاص می‌یافت، از سوی بانک‌ها پرداخت شده و در سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت که در این راستا برخی بانک‌ها به این ابلاغیه بی‌توجه هستند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه شیوه تسهیلات‌دهی بانک‌ها و تعهدات آنها قطعاً در شورای عالی اشتغال مدنظر است، تصریح کرد: نظام بانکی باید تکلیف خود را با برنامه‌های اشتغال روشن کند و به طور شفاف باید عنوان کند که می‌خواهد تسهیلاتی دراختیار اشتغال قرار دهد یا خیر؟

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در نامه‌ای به بانک مرکزی خواسته شده تا تکلیف موضوعات اشتغال و اعتبارات مشخص شود، گفت: سندهای توسعه اشتغال استان‌ها و نیز سند توسعه اشتغال ملی به استان‌ها ابلاغ شده تا براساس نیازها و ضرورت‌های تدوین‌شده نسبت به ایجاد، حفظ و توسعه اشتغال اقدام نمایند.

به گفته وی، کارگروه اشتغال استان‌ها نیز موظف هستند براساس این اسناد در خصوص طرح‌ها، تصمیم‌گیری کنند و حتی سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان‌ها صورت می‌گیرد، به اقتضای نیازهای منطقه‌ای باید ملاک قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در اوایل سال جاری هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل شده است، بیان داشت: این عدد طبق تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه درنظر گرفته شده و سهم هر استان تعیین شده و طبق اسناد توسعه اشتغال استان‌ها درنظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که در سال جاری می‌توان امیدوار بود که یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود؟ تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری یا تثبیت آن بستگی به هم‌افزایی دستگاه‌ها و همکاری همه‌جانبه برای بهبود فضای کسب و کار دارد و اکنون گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته شده و امیدواریم بتوان نتایج مثبت از آن گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود فضا برای حفظ، تثبیت و ایجاد اشتغال عنوان کرد: در صورتی که سیستم بانکی نگاهی روشن و شفاف در خصوص تسهیلات اشتغال ارائه کند، می‌توان نسبت به بهبود ایجاد اشتغال و توسعه آن در کشور امیدوار بود.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches