×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایران بیست و یکمین خودروساز بزرگ جهان شد

انجمن جهانی خودروسازان در تازه‌ترین گزارش خود ایران را با تولید ۳۵۹ هزار و ۶۷۰ دستگاه انواع خودرو به عنوان بیست و یکمین خودروساز بزرگ جهان در نیمه نخست ۲۰۱۳ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این رده در حالی بدست آمده که ایران در پایان سال ۲۰۱۲ نیز با پنج پله نزول نسبت به سال ۲۰۱۱ عنوان هجدهمی بزرگترین خودروسازان جهان را کسب کرده بود. به این ترتیب ایران در نیمه نخست سال جاری نسبت به پایان سال گذشته میلادی در بین تولیدکنندگان بزرگ خودرو در جهان سه رده دیگر نزول کرد. در نیمه نخست سال جاری میلادی تولید خودروی ایران با کاهش ۳۸٫۵ درصدی به ۳۵۹ هزار و ۶۷۰ دستگاه رسید.

از این میزان تولید ۳۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه مربوط به خودروهای سواری و ۴۹ هزار و ۷۰ دستگاه مربوط به خودروهای تجاری بوده است. ایران در منطقه خاورمیانه پس از ترکیه همچنان دومین خودروساز بزرگ محسوب می‌شود.

طبق آمار انجمن جهانی خودروسازان در نیمه نخست امسال تولید جهانی خودرو با افزایش ۱٫۸ درصدی به ۴۳ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۵۹ دستگاه رسید. از این میزان تولید ۳۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۳۲۱ دستگاه مربوط به خودروهای سواری و ۱۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۳۸ دستگاه مربوط به خودروهای تجاری بوده است.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ چین با تولید ۱۰ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۶۸۳ دستگاه با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشورها عنوان بزرگترین خودروساز جهان را بدست آورد.

آمریکا، ژاپن، آلمان، کره‌جنوبی، هند، برزیل، مکزیک، تایلند و کانادا نیز رتبه‌های دوم تا دهم این رده‌بندی را به دست آوردند. اسپانیا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، اندونزی، جمهوری چک، اسلواکی، آرژانتین و ایتالیا نیز رتبه‌های یازدهم تا بیستم را به خود اختصاص دادند.

بیشترین افت تولید در بین کشورهایی که انجمن جهانی خودروسازان آمار تولید آنها را اعلام کرده مربوط به هلند با ۹۶٫۱ درصد و بیشترین رشد تولید مربوط به رومانی با ۳۶٫۶ درصد بوده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches