×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت اردوگاه بین‌المللی با مشارکت هلال‌احمر ایران در تاجیکستان

اقتصادتهران: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران در مواقع بروز بحران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران به اندازه یک میلیون نفر در تهران و همچنین به اندازه ۲ میلیون نفر در سراسر کشور به غیر از پایتخت، تجهیزات و اقلام امدادی به صورت آماده در انبارها دارد تا در صورت بروز حادثه و بحران نسبت به استفاده از آن اقدام کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در دیدار با کوربونیون بهادر باباجون، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران یک جمعیت توانمند، با تجربه و با سابقه است، گفت: روابط دولت ایران و تاجیکستان بسیار حسنه و نزدیک است و هر دو کشور در برنامه‌های مختلفی از اعم از صداوسیما، انجام برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و … با یکدیگر همکاری‌های متنوعی داشتند.

وی با اشاره به وجود درمانگاه هلال‌احمر ایران در تاجیکستان و همچنین اردوگاه هلال‌احمر ایران در این کشور، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران همواره با درخواست و دعوت کشورهای مختلف برای دایر کردن مراکز بهداشتی درمانی اقدام کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران می‌تواند در زمینه جذب داوطلبان و جوانان تاجیکستانی آموزش‌های لازم را ارائه دهد، افزود: می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به کارکنان جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان، نسبت به جذب داوطلبان و جوانان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران دارای توانمندی‌های بسیاری است که جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان می‌تواند از آن استفاده کند، اظهارداشت: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران در تمامی استان‌های کشور اقدام به تأسیس مراکز علمی کاربردی و ارائه آموزش‌های لازم به جوانان می‌کند که جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان به‌منظور آموزش جوانان و داوطلبان خود می‌تواند از این پتانسیل استفاده کند.

مهندس احمدی در خصوص فعالیت ستاد ملی بحران، در  کشور، عنوان کرد: ستاد ملی بحران در زمان بروز بحران به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود و هریک نهادها و سازمان‌های عضو ای ستاد وظایف مربوط به خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی به آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران در مواقع بروز بحران در سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: جمعیت هلال‌احمر ایران به‌اندازه یک‌میلیون نفر در تهران و همچنین به‌اندازه ۲ میلیون نفر در سراسر کشور به‌غیراز پایتخت تجهیزات و اقلام امدادی به‌صورت آماده دارد تا در صورت بروز حادثه و بحران نسبت به استفاده از آن اقدام کند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، تمامی انبارهای امدادی هلال‌احمر در سراسر کشور به‌صورت متناوب و مستمر بررسی می‌شود و تمامی اقلام و تجهیزات امدادی موردنیاز هم‌وطنان در زمان بروز بحران نظیر چادر، پتو، مواد غذایی و … در انبارها موجود است.

ساخت اردوگاه بین‌المللی با مشارکت هلال‌احمر ایران در تاجیکستان

در ادامه این دیدار بهادر باباجون؛ دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز درمانی هلال‌احمر در تاجیکستان، گفت: در همایش بین‌المللی که در تاجیکستان برگزار شد، با دکتر ضیائی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر درزمینه مشارکت و همکاری‌های گسترده دو جمعیت صحبت‌های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر ایران یک درمانگاه و یک اردوگاه در تاجیکستان دارد و خدمات درمانی لازم را به مردم ارائه می‌دهد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان با بیان اینکه تجهیزات درمانی در تاجیکستان به سه بخش دولتی، خصوصی و هلال‌احمر ایران تقسیم بندی می شود، تاکید کرد: با توجه به ارائه خدمات مطلبو درمانگاه هلال‌احمر به مردم، این مرکز درمانی مورد استقبال مردم تاجیکستان قرار دارد.

وی به ساخت اردوگاه بین المللی با مشارکت هلال‌احمر ایران در تاجیکستان اشاره و تصریحکرد: در این خصوص زمینی برای تشکیل اردوگاه اختصاص داده شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches