×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خدمات هوشمند بانک‌های قرض‌الحسنه، نگاه مشتریان را تغییر داده است

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با چشاندن طعم استفاده از خدمات هوشمند و غیرحضوری بانک اعم از ضمانت‌نامه الکترونیکی، افتتاح حساب آنلاین، سفته الکترونیک، وام‌های آنلاین و سایر خدمات برخط، نظر مشتریان به صورت عملی نسبت به بانکداری قرض‌الحسنه تغییر می‌یابد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» با حضور در برنامه «عیار» شبکه تلویزیونی افق گفت: پرسنل این مجموعه با ارائه خدماتی متمایز در حوزه وام خرد، داعیه این را دارند که کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند کارت زندگی آحاد مردم باشد تا گره‌ای از مشکلاتشان باز کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این بانک، خاطرنشان ساخت: حضور بانک‌های قرض‌الحسنه در صنعت بانکداری پدیده‌ای نوظهور است. با توجه به رغبت مردم به فرهنگ مقدس قرض‌الحسنه و همچنین امکان دریافت همه خدمات جاری سیستم بانکی، انگیزه برای گردش منابع مالی و ایجاد اولویت دریافت وام با کارمزد حداکثر ۴ درصد افزایش یافته، به‌ویژه اینکه قابلیت انتقال و اهدای این اولویت به سایرین نیز وجود دارد.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه در مدل بانکداری کشور، نگاه به تخصصی بودن بانک‌ها رعایت نشده، اظهار داشت: بانک‌های تجاری وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند، اما با وجود ۲ بانک قرض‌الحسنه، تخصصی شدن بانک‌ها تحقق بیشتری یافته و سودآور بودن این ۲ بانک، گواه بر این است که اگر بانک‌ها در حوزه تخصصی خود فعال باشند، می‌توانند هم سودآور و هم کارا باشند.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی برای این ۲ بانک رخ داده که بیش از ۸۵ درصد هزینه‌های خود را با کارمزد پوشش داده‌اند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه به ضرورت دریافت مزد خدمت اشاره و تصریح کرد: با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به سمتی می‌رویم که به جای دریافت کارمزد ثابت و معین، بتوانیم مزد خدمت بگیریم. این همان چیزی است که مورد تأکید مراجع و متشرعین است.

وی افزود: مزد خدمت یعنی اینکه به جای دریافت کارمزد وام از مشتری، هزینه‌هایی نظیر اعتبارسنجی، تشکیل پرونده و خدمات بانکی تا سقف کمتر از ۴ درصد از مشتری گرفته شود.

شمسی‌نژاد ادامه داد: از سال آینده به جای گرفتن کارمزد در سررسید سالانه، اقساط با تأیید کمیته فقهی بانک مرکزی در رأس (قسط اول) دریافت می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches