×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اطمینان خاطر در فضای تولیدی کشور، مستلزم بهره مندی از خدمات بیمه ای است

اقتصادتهران: «تولید» و«اشتغال» جزو کلیدواژه‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان در انتخاب شعار سال همواره این مهم را در نظر داشته اند. بدون تردید یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی حاکم برکشور، مشکلات بخش تولید و چالش‌هایی است که فعالان این عرصه و تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان، صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان اصلی بازارهای مالی، ظرفیت و توانمندی های زیادی برای کمک به صاحبان صنایع و کسب و کارها و کارآفرینان جهت تولید و اشتغال زایی دارد و می‌تواند در مسیر تحقق شعار سال جدید بسیار نقش آفرین باشد.

صنعت بیمه در جهت پشتیبانی از بخش های تولیدی به واقع می تواند با طراحی پوشش های بیمه ای ویژه بخش تولید و صنعتگران و ارائه خدمات بیمه ای بویژه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه مدیریت ریسک و ارتقای دانش اصول پیشگیری از حوادث و انتقال تجربیات خود به کارآفرینان و فعالان اقتصادی، نقش بی بدیلی ایفا نماید و از این طریق دغدغۀ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را برآورده سازد و امنیت و اطمینان خاطر را به فضای تولیدی کشور به ارمغان بیاورد.

بدیهی است که آگاهی و شناخت فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار از کارکرد و اهمیت بیمه در پوشش ریسک‌های احتمالی آنها و حفظ سرمایه هایشان بسیار تعیین کننده است و برای تحقق این امر، دست اندرکاران صنعت بیمه لازم است برنامه راهبردی داشته باشند و نیازهای بیمه‌ای بخش‌های مختلف اقتصادی را بنحو مقتضی  شناسایی و مزایا و خدمات بیمه ای را به آنان معرفی نمایند.

در این بین، نقش روابط عمومی های صنعت بیمه نیز برجسته است و به عنوان زنجیره اصلی ارتباط میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف، مسوولیتی خطیر برعهده دارند و می توانند بنحو مقتضی اذهان فعالان اقتصادی  و صاحبان صنایع را به اهمیت پوشش ریسک احتمالی فعالیت هایشان معطوف و ساز وکارهای مناسبی برای معرفی و ارائه خدمات بیمه ای به بخش های تولیدی کشور اتخاذ کنند و به آگاهی بخشی در این حوزه بپردازند.

اگر بنگاه ها و فعالان اقتصادی از پوشش های بیمه ای برخوردار باشند، قطعاً با آسودگی و اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت و تولید می پردازند و هیچ دغدغه ای در این زمینه نخواهند داشت.

بیمه گران بر این باورند که تسهیل در امر بیمه گری و خدمات رسانی و فراهم سازی فضای مطلوب برای تولیدکنندگان از طریق کاهش زمان صدور مجوزهای بیمه‌ای در حوزه طرح‌های مورد نیاز صنایع وتولیدکنندگان، کوتاه شدن فاصله بین وقوع حادثه و پرداخت خسارت و حذف موانع بروکراسی از جمله راهبردها و بسترهای لازم در حوزه بیمه برای تحقق شعار امسال می تواند باشد.

پر واضح است که خدمات دهی مطلوب، سریع و آسان صنعت بیمه به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار نیز در گرو توسعه خدمات الکترونیکی، تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای و سامانه‌های دیجیتالی و حرکت پرشتاب در مسیر هوشمندسازی خدمات و تقویت بخش های مرتبط با پرداخت آنلاین خسارات است.

بنابراین، این مهم (حمایت از تولیدکنندگان) از طرفی مستلزم حرکت پرشتاب صنعت بیمه در مسیر فناوری های نوین هم هست و شرکت های بیمه چاره ای جز ورود سریع به این اکوسیستم ندارند و باید با سرمایه گذاری در این حوزه، بسترهای لازم را برای خدمات دهی مطلوب، سریع و آسان به مشتریان و بیمه گذاران فراهم سازند.

کریم همتی؛ مشاور مدیرعامل و مسئول حوزه روابط عمومی بیمه میهن

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches