×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۶ نفر در رابطه‌ با ماجرای زندان اوین شناسایی شدند

اقتصادتهران: سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رییس دستگاه قضا نسبت به حقوق زندانیان دغدغه دارد، از شناسایی ۶ نفر در رابطه با ماجرای زندان اوین خبر داد.

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در پاسخ به سوالی درباره انتشار تصاویری از اوین گفت: صحنه هایی که در فیلم‌های منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. بر این اساس، قوه قضاییه اصرار بر برخورد با متخلفان دارد و رئیس قوه قضاییه هم از ابتدای امر دادستان کل کشور را مسئول و مامور پیگیری این موضوع کرد.

خداییان اضافه کرد: حدود سه روز پیش گروهی از سوی دادستان کل کشور در زندان اوین موضوع را بررسی کردند و در نتیجه ۶ نفر شناسایی که چهار نفر به دادسرای انتظامی و دو نفر به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند و برخی با قرار تامین آزاد شدند و با برخی متخلفان در زمان خود برخورد شده است.

وی افزود: ما نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند متخلف سازمان زندان‌ها را به پای همه زحمات کارکنان خدوم سازمان زندان‌ها بگذاریم.

خداییان تصریح کرد: شغل زندانبانی یکی از سخت‌ترین مشاغل در جهان است و انصافا همکاران ما به صورت شبانه روزی در زندان‌ها در خدمت زندانیان هستند و در هر شغلی ممکن است افرادی مرتکب تخلف شوند که قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: صحنه‌های این فیلم‌ها نشان می‌دهد برخی مربوط به درگیری زندانیان یا خودزنی زندانیان است و همیشه نمی توان گفت ماموران مقصر هستند. زندان افراد را از نظر روحی تحت تاثیر قرار می دهد و موجب بسیاری از درگیری ها در زندان می شود و برخی افرادی که در زندان هستند حتی یک شهر آنها را تحمل نمی کند و ممکن است درگیری ایجاد می کنند و در همه زندان های جهان چنین صحنه هایی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: کسانی که این فیلم ها را منتتشر کردند، مونتاژ کرده‌اند و نباید تصور کرد که هر روز چنین صحنه هایی را در زندان‌ها داریم.

خداییان درباره دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه در خصوص زندان‌ها اظهارداشت: برخی بی‌انصافی کردند و گفتند مسئولان به حقوق زندانیان توجه ندارد در حالی که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مدت دو ماه انتصاب خود نسبت به حقوق زندانیان دغدغه دارد.

وی اضافه کرد: اولین ملاقات رئیس جدید قوه قضاییه ملاقات با زندانیان و خانواده های آنها بود و در اولین سفر استانی خود به استان ایلام در زندان ایلام حضور یافتند و حدود ۹۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و دستورات اکید خطاب به دادستان ها و دادگستری استان ها صادر کردند تا شخصا همراه با قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مدت دو ماه اخیر دادستان تهران پنج مرحله با حضور ۴۰۰ قاضی از زندان ها بازدید کردند و با بیش از ۲۸ هزار نفر ملاقات داشتند و حدود ۲۹۰۰ زندانی مشمول عفو و ۵۷۷ نفر آزادی مشروط و ۹ هزار نفر به مرخصی رفتند.

وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری استان تهران هم به همراه جمعی از قضات دادگاه سه مرتبه با زندانیان ملاقات داشتند اما رئیس قوه قضاییه صرفا به صدور دستور اکتفا نکرد و خود ایشان از زندان رجایی شهر و اوین هم بازدید داشت.

انتصاب‌ها در قوه قضاییه

خداییان همچنین در این نشست با اشاره به انتصابات اخیر در دستگاه قضایی از معرفی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی و مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد.

وی افزود: محمدباقر الفت به عنوان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد که وی سابقه دادستانی مرکز استان و رئیس کل دادگستری استان خوزستان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در کارنامه دارد.

وی ادامه داد: محمد کاظمی فرد به عنوان رئیس مرکز فناوری قوه قضاییه منصوب شد که وی معاون همین مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه است.

سخنگوی جدید قوه قضاییه درباره اولویت‌های سخنگو اظهار داشت: در مقام سخنگویی سعی بر رعایت مر قانون داریم. قوه قضاییه حافظ جان و مال و آبروی افراد است و نظارت بر حسن اجرای قانون را برعهده دارد و انتظار این است که بیش از سایر قوا ملتزم به رعایت قانون باشد.

خداییان با اشاره به اهمیت شفافیت در اطلاعات گفت: مردم محرم نظام هستند و جز مواردی که قانون گفته باید در جریان امور باشند. همچنین داشتن تعامل مثبت با اصحاب رسانه مدنظر است که معتقدیم رسانه‌ها  پل ارتباطی با مردم و مسئولین هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش هزینه‌های دادرسی گفت: رییس محترم قوه قضاییه اعتقاد دارد که باید شرایطی فراهم شود که برای مراجعه مردم به دستگاه قضایی مشکلی ایجاد نشود.

خداییان در پاسخ به سوالی درباره افزایش هزینه‌های دادرسی گفت: ریاست قوه قضاییه تاکید دارد که شرایطی فراهم شود که در مراجعه مردم به دستگاه قضایی مشکلی ایجاد نشود و در اخذ هزینه از مردم به حداقل‌ها اکتفا شود.

وی ادامه داد: هزینه دادرسی را قوه  قضاییه تعیین نمی‌کند بلکه در بودجه سالانه معین می شود البته در مواردی که مردم تقاضای اعسار دارند مراجع قضایی تصمیم می‌گیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches