×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
روابط عمومی دیجیتال، بازارسازی می‌کند

اقتصادتهران: با ظهور اینترنت، روابط عمومی دگرگونی بزرگی را تجربه کرد. سرعت انتقال داده به شدت افزایش یافت و دیگر ابزارهای سنتی مانند بولتن‌ها، نشریات و حتی روزنامه‌ها دیگر نتوانست عطش جامعه به اطلاعات را فرو بنشاند. شبکه‌های اجتماعی اما سرعت این فرایند را به شدت افزایش داد، به طوری که امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر صوت، تصویر و متن، روابط عمومی شکل تازه ای به خود گرفته است.

با وجود این که ابزارهای سنتی مورد استفاده در حوزه روابط عمومی هنوز جایگاه ویژه ای نزد مخاطبان دارند و نمی توان آنها را به طور کلی کنار گذاشت، اما واقعیت این است که روابط عمومی دیجیتال یا Digital Public Relation، می تواند نقش پررنگی در جهت دهی به ذهنیت جامعه هدف نسبت به سازمان داشته باشد.

کارکردهای روابط عمومی دیجیتال بسیار گسترده است، اما اکنون این سوال مطرح است که کشور ما تا چه اندازه توانسته از این کارکردها بهره ببرد؟

آیا صرف تولید چند خبر، فیلم یا عکس، همه استفاده ای است که از این حوزه می توان داشت؟ نگاهی به شرکت‌های بزرگ در کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که آنها حتی پیش از تولید یک محصول، مفهوم آن را از طریق ابزارهای اطلاع رسانی دیجیتال به جامعه مخاطب القا می کنند و پس از دریافت بازخورد، محصول را طراحی و یا حتی بازطراحی می کنند.

یکی‌ از رفتارهای‌ روابط عمومی ‌دیجیتال، قدرت‌ «تازه شدن» است، یعنی‌ سازمانی که از این مدل روابط عمومی استفاده می کند، ‌باید بتواند پیوسته خود را در برابر مخاطبانش‌ «به روز» نگه دارد. اصطلاح‌ معروف‌ «روابط عمومی‌های‌ هفت‌ در بیست‌ و چهار» که سازمان‌های پیشتاز سعی‌ می‌کنند با آن‌ شیوه خودشان‌ را معرفی‌ می‌کنند و به معنای پاسخگویی به مخاطب در هر لحظه است، در روابط عمومی دیجیتال تعریف می شود.

روابط عمومی‌ دیجیتال‌ صرفاً مسلح ‌شدن‌ به‌ تکنولوژی‌ روز نیست،‌ بلکه‌ مدیریت‌ مشکلات‌ مخاطبان‌ در ارتباط با تکنولوژی‌های‌ مدرن‌ ارتباطی ‌است.

معیار ارزیابی روابط عمومی‌ دیجیتال‌ هم اندازه‌گیری‌ حجم‌ اطلاعاتی تولید شده نیست، بلکه معیار اصلی،‌ میزان‌ تعامل‌ آن‌ روابط عمومی‌ با مشتریان است. روابط عمومی ‌دیجیتال‌ از زبان‌ سازمان حرف‌ نمی‌زند، بلکه‌ همه چیز را از زاویه‌ دید مشتری طراحی‌ می‌کند.

روابط عمومی دیجیتال چنین آثار مهمی را می‌تواند برای سازمان ایجاد کند، اما این نیازمند آموزش، مطالعه و کسب دانش است.

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches