×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اهتمام بانک توسعه تعاون برای تطبیق عملیات بانکی با مبانی اسلامی

اقتصادتهران: عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس شورای فقهی بانک مرکزی اعلام داشت بانک توسعه تعاون اهتمام فراوان برای تطبیق هر چه بیشتر عملیات بانکی با مبانی اسلامی دارد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس شورای فقهی بانک مرکزی در جلسه معارفه حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان به عنوان ناظر شرعی مستقر در بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بانکداری اسلامی یکی از اهداف و آرمان های مهم جمهوری اسلامی و تضمین کننده سلامت اقتصادی جامعه اسلامی است که موجبات رشد و پیشرفت تمامی اقشار جامعه و توزیع عادلانه درآمد را فراهم می آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح نمود: بانک توسعه تعاون در انطباق عملیات بانکی با مبانی فقهی اهتمام فراوان دارد و از جمله بانک های پیشرو در استقرار مسئول شرعی در ساختار بانک می باشد.

رییس شورای فقهی بانک مرکزی یادآور شد: آقای شیخ حسینی از مدیران شایسته نظام بانکی است که هدایت بانک را در انجام تکالیف توسعه ای و حمایت از جامعه هدف و رعایت اصول شرعی به نحو مطلوبی صورت داده است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: بر اساس تدابیر شهید بهشتی و تاکید در قانون اساسی، مسیر فعالیت برای تعاونی‌ها گشوده است و فرهنگ سازی برای ایجاد تعاونی ها می تواند اثرات مثبتی در اقتصاد داشته باشد.

وی گفت: گسترش فعالیت‌های تعاون ضمن کمک به ارتقای شاخص‌های درآمدی و سرمایه گذاری در اقتصاد، کمک به تقویت ضعفا است.

مصباحی مقدم توضیح داد: برای نزدیک شدن بانکداری کشور به بانکداری اسلامی برخی اصلاحات در روش‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها نیاز است تا به صورت تدریجی به نقطه مطلوب نزدیک شویم.

رییس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: مسئولیت اصلی رعایت الزامات برخاسته از مصوبات شورای فقهی در درجه اول بر عهده مدیر عامل و هیات مدیره و سپس هیات عامل و مدیران میانی است.

وی در رابطه با ناظر شرعی مستقر در بانک گفت: حضور ناظر نوعی خدمت و کمک شورای فقهی است تا مدیران با حضور ناظر به نحو مطلوبی بتوانند عملیات بانک را با موازین شریعت تطبیق داده و در این خصوص اطمینان حاصل نمایند.

مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: شایسته است مراودات به گونه ای باشد تا ناظر احساس کند یک نفر از مجموعه است و رابطه موثر میان ناظر و ارکان مدیریتی و اجراییبانک موجبمیگردد تا عملیات بانکی در ضمن انجام مطابق با الزامات شرعی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان از جمله متخصصین برجسته حوزه بانکداری اسلامی است که به عنوان مسئول و ناظر شرعی در بانک توسعه تعاون حضور می یابند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches