×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۸۶ درصد واردات کشور مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای است

اقتصادتهران: معاون وزیر صمت با اشاره به حمایت از تولید و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخلی، گفت: ۸۶ درصد واردات به مواد اولیه و کالاهای واسطه ای، اجزاء و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی اختصاص دارد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به این نکته که تحقق اولویت‌های اعلام شده، از سوی رئیس جمهور در دستور کار همه معاونت‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: ۸۶ درصد واردات به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای، اجزا و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی اختصاص دارد و مابقی تعرفه‌های واردات کالا نیز با محوریت جلوگیری از ورود کالاهای دارای مشابه داخلی بازنگری و اولویت بندی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی از جمله موضوعاتی است که به صورت مستقیم با سیاست‌ها و راهبردهای این معاونت مرتبط است و دفاتر تخصصی باید به صورت دوره‌ای، نسبت به ارائه گزارش از پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده برای توسعه داخلی سازی اقدام کنند.

صادقی نیارکی در ادامه با نگاهی به روش‌های نوین تأمین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی که در این نشست به آن پرداخته شد، خواستار همکاری دفاتر تخصصی با معاونت طرح و برنامه برای تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: تأمین مالی پروژه‌های اصلی و مهم تعریف شده و یا قابل تعریف در صنایع تخصصی با تأکید بر پروژه‌های مهم و بزرگ ساخت داخل نیز از جمله موضوعاتی است که دفاتر تخصصی با همکاری معاونت طرح برنامه با جدیت دنبال کنند.

گفتنی است، در این نشست روش‌های نوین تأمین منابع مالی واحدهای صنعتی با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی بررسی و نکاتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی واحدهای صنعتی بدون استفاده از اعتبارات سیستم بانکی مورد واکاوی قرار گرفت.

تحلیل وضعیت صادرات شرکت‌های صادراتی نیز از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches