×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: واردات نفت خام چین در سال ۲۰۱۹ با رشد تقاضا از سوی پالایشگاه‌های جدید، به میزان ۹.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد کرد که هفدهمین رشد سالانه متوالی بود.

به گزارش ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد این کشور در سال میلادی گذشته ۵۰۶ میلیون تن نفت خام وارد کرد که ۹.۵ درصد بالاتر از سطح سال ۲۰۱۸ بود. بر اساس محاسبات رویترز، این میزان واردات معادل ۱۰.۱۲ میلیون بشکه در روز است.

طبق آمار گمرکی، واردات نفت خام چین از سال ۲۰۱۳ هر سال افزایش داشته است.

واردات نفت خام چین در دسامبر ۴۵.۷۶ میلیون تن معادل ۱۰.۷۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۱۳ میلیون بشکه در روز در نوامبر بود.

افزایش سالانه خرید نفت چین معادل ۸۸۲ هزار بشکه در روز بوده و تحت تاثیر تقاضا از سوی پالایشگاه‌های جدیدی روی داده که ۹۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش نفت چین اضافه کرده اند.

واردات دسامبر با استفاده پالایشگاه‌های خصوصی از سهمیه واردات سالانه‌شان افزایش پیدا کرد در حالی که پالایشگاه‌های دولتی پیش از تعطیلات سال نوی میلادی به ذخیره‌سازی اقدام کرده بودند.

به گفته چن جی یائو، مشاور نفت در شرکت FGE، پالایشگاه‌های مستقل چینی شامل هنگلی و رانگ‌شنگ خریدشان را پیش از پایان سال افزایش دادند تا از سهمیه واردات سالانه خود نهایت استفاده را ببرند.

با این‌همه پالایشگاه‌های دولتی در بحبوحه بالا رفتن نرخ‌های کرایه نفتکش در اکتبر، روند خریدشان را آهسته کردند.

در این بین، واردات گاز طبیعی چین شامل LNG و واردات از طریق خط لوله در دسامبر ۹.۴۵ میلیون تن بود که سومین رکورد بالای ماهانه بود.

با خرید چشمگیری که چین در دسامبر داشت، برای دومین ماه متوالی از ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده LNG جهان سبقت گرفت.

واردات گاز چین در سال ۲۰۱۹ به میزان ۶.۹ درصد رشد کرد و به ۹۶.۵۶ میلیون تن رسید با این حال کمتر از نرخ ۳۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۸ بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches