×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
صدور بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی تولید داخل

اقتصادتهران: سخنگوی سازمات ثبت احوال کشور گفت: ۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۲۱۱ قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.به گزارش اقتصادتهران، سیف‌الله ابوترابی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۴۸ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۸۹۹ کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط صادر و به آنها تحویل داده شده و از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون ۵۸ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۷۳۶ نفر نسبت به تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در کشور ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط (همه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام) دریافت کارت هوشمند ملی هستند و هر ساله یک تا یک و نیم میلیون نفر هم به تعداد اضافه می‌شود.

ابوترابی تاکید کرد: کارت هوشمند ملی تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و  چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

وی افزود: از اسفند سال ۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال ۹۸ شاهد تولید نمونه داخلی بودیم.

کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی و مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده است.

کارت هوشمند ملی دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌صورت امن و محافظت‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

این کارت برای هر ایرانی یک هویت دیجیتال ایجاد می‌کند و وجود آن برای دریافت خدمات دولت الکترونیکی لازم و ضروری است. امنیت بالای این کارت سبب می‌شود تا برای دریافت بسیاری از این نوع خدمات دیگر نیازی به مراجعه‌ حضوری نباشد و فرد بتواند خدمات را به‌صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت دریافت کند.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches