×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رتبه‌بندی موسسات قرآنی بر اساس سامانه ملی مدیریت صورت می‌گیرد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مزایای سامانه ملی مدیریت موسسات قرآنی را رصد و رتبه بندی این موسسات دانست.

به گزارش اقتصادتهران، هفته گذشته سید فخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت که سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از پنجم آذرماه آغاز به کار می‌کند.

در مرحله نخست، تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود. در مراحل بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد.

اسماعیلی به ایرنا گفت: نیاز به این سامانه همیشه احساس می شد؛ مخصوصا برای رتبه بندی موسسات تا بتوانیم این موسسات را رصد کنیم. بر اساس یک نظام ارزیابی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در حال نهایی کردن شیوه نامه ارزیابی موسسات هستیم، امیدواریم که بتوانیم رتبه بندی موسسات را انجام دهیم و تسهیلات و خدمات بر اساس این رتبه بندی به موسسات اعطا شود.

وی افزود: سال ها بود که نیاز به یک سامانه ای احساس می شد تا بتوانیم مشخصات و پراکندگی تمام موسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور و مخاطبان و مربیان آنها را به صورت یکپارچه داشته باشیم. البته منظور از موسسات قرآن و عترت تمام موسساتی است که زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند تا تمامی مشخصات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

اسماعیلی ادامه داد: این سامانه مبنای تصمیم گیری ها و مجوزهای ما در اعطای پروانه فعالیت در سراسر کشور خواهد بود. البته ما مصوبه ای را گذراندیم که آیین نامه آن نیز به زودی ابلاغ می شود و بر اساس این آیین نامه یک نفر نمی تواند در بیش از یک موسسه مدیر مسئول باشد. لذا باید سامانه ای جامع پیش بینی می شد تا این کدهای ملی را رصد کند و به همین دلیل سازمان دارالقرآن الکریم نیز می تواند این سامانه را رصد کند.

وی افزود: مصوبه دیگر این بود که اکثریت اعضای یک موسسه نمی توانند در موسسه ای دیگر به عنوان اعضای هیئت موسس یا مدیره فعالیت کنند. لذا اطلاعات تمام هیات های موسس را در این سامانه ثبت کردیم. اکنون که در گام های اولیه سامانه هستیم، مشخص شده است که از ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه درحدود ۷۰ موسسه، هم از سازمان تبلیغات اسلامی و هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند.

اسماعیلی افزود: البته برخی از موسسات زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعبه هایی دارند که موسسات سازمان تبلیغات این شعبه ها را ندارند و برای ساماندهی این شعبه ها و تشخیص شعب توانمند و ارزیابی و رتبه بندی موسسات و حمایت بر اساس این رتبه بندی و اعطای تسهیلات بر اساس یک نظام رتبه بندی صحیح نیاز به این سامانه را مشخص می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches