×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
توان نیروگاه‌ها برای مقابله با تابستان افزایش یافت

اقتصادتهران: برای مقابله با ناترازی تولید و مصرف برق، وزارت نیرو برنامه افزایش ۷۰۵۴ مگاوات به توان تولید برق کشور در حوزه حرارتی و تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مجموع نیروگاه‌های احداث شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۱۶ هزار و ۱۶ مگاوات بوده که ۱۲ هزار و ۹۴۶ مگاوات آن نیروگاه حرارتی بوده و در طول هشت سال، سالیانه به طور متوسط ۱۶۱۸ مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شده است.

میزان کمبود نیروی برق در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار مگاوات بود اما با توجه به رشد بار، پیش‌بینی می‌شد این ناترازی در تابستان سال ۱۴۰۱ به حدود ۲۰ هزار مگاوات یعنی ۲۸ درصد تقاضای بار افزایش یابد که تهدید بزرگی برای کشور محسوب می‌شد. برنامه وزارت نیرو برای احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، صنایع و تجدیدپذیر و بهینه‌سازی و مدیریت مصرف برق با مشارکت مؤثر مردم و مشترکان برای دوره چهار ساله تدوین و بلافاصله اجرای آن آغاز شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches