true
اقتصادتهران: هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تاکید بر فاصلهگذاری اجتماعی، کتابهای خریداری شده در جلسه ۶۱۹ را در سه بازه زمانی یک ماهه از ناشران تحویل خواهد گرفت.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ۶۱۹ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۶۳۵ عنوان کتاب در ۵۵ هزار و ۸۰۰ نسخه به مبلغ کل ۱۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۳۵۵ هزارریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.
با توجه به لزوم رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت بحرانی کرونا، مقرر شد که صورتجلسه یاد شده در سه مقطع زمانی با فاصله یک ماه و براساس حروف الفبایی ناشران اعلام و تحویل انبار شود. بر این اساس در بازه زمانی اول، ناشران الف تا ح میتوانند برای تحویل کتابهای خود به انبار اقدام کنند.
عناوین کتابهای مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است.
مراحل تحویل کتاب و سایر مدارک به شرح زیر است:
الف) ناشران محترم بعد از اطلاع از تصویب عناوین ارسالیشان همراه با کتابهای مصوب به میزان اعلام شده، به انبار کتاب واقع در: جاده مخصوص کرج، کیلومتر ١٠، روبروی شهاب خودرو، خیابان نخ زرین، خیابان شهید جلال، روبروی صنایع آموزشی (هنرستان پیام شهید)، تلفن: ۵١-۴۴۵۴۵١۴٩، مراجعه کنند و پس از تحویل کتابها و دریافت رسید انبار، طی مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه (اتاق ٣٢۵)، مدارک زیر را به مسئول ذیربط تحویل دهند:
– رسید انبار ٢ برگی (نسخه ذی حسابی و امور مالی)
-کپی پروانه نشر معتبر (از زمان تحوبل مدارک به معاونت، حداقل تا یک ماه اعتبار داشته باشد)
-فاکتور فروش (اصل و تصویر):
الف) باید در سربرگ انتشارات و به صورت رسمی باشد. (داشتن آرم، نشانی و شماره تلفن انتشارات در سربرگ الزامی است)
ب) فاکتورها دارای شماره و تاریخ باشند و تاریخ فاکتور و تاریخ رسید انبار برابر باشند.
ج) در قسمت خریدار، فقط نام معاونت امور فرهنگی ذکر شود .
د) از اعلام شماره حساب و مانده بدهی در داخل فاکتور اجتناب شود .
و) مهر و امضاء فقط با خودکار یا قلم جوهر آبی مورد قبول است.
– پرینت شماره شبا بانک ملی و تأییدیه بانک به نام صاحب پروانه نشر یا انتشارات
ب) ناشران هنگام دریافت رسید انبار، حتماً به تطبیق اطلاعات مندرج در آن با مشخصات کتاب بپردازند تا درصورت مغایرتهای احتمالی، مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد، در غیر این صورت اعمال تغییرات در مراحل بعدی میسر نخواهد بود.
ج) مهلت مراجعه به انبار، تحویل کتاب و مدارک (مرحله اول صورتجلسه ۶۱۹) به امور مالی تا ۱ماه بعد از اعلام در سایت است. از این رو با توجه به اقتضائات اداری ـ مالی معاونت، مراجعات بعد از مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار نمیگیرد.
هیات انتخاب و خرید کتاب
هیات انتخاب و خرید کتاب طی نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در راستای وظایف قانونی در زمینه کمک به ناشران از طریق پرداخت یارانه و نیز مجموعهسازی بخشی از کتابخانههای سراسر کشور و همچنین توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی از طریق انتخاب، خرید و اهدای کتابهای مناسب حوزه فرهنگ عمومی در فرایند بازار نشر کتاب کشور، تلاش داشته است تا حداکثر امکانات را در حوزه اختیارات و مقدورات خویش به کار ببرد تا رونق بخشی توامان در حوزه نشر و حوزه کتابخوانی فراهم آورد. این فعالیت به استناد بند (١٢) ماده ٢ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ماده ٣ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات مصوب سال ١٣٨٨ هیات دولت با هدف مجموعهسازی بخشی از کتابخانههای کشور و به منظور توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی و همچنین حمایت از انتشار کتابهای مناسب بر مبنای آیبن نامه انتخاب و خرید کتاب مصوب ٣/١١/١٣٩۴ انجام میپذیرد.
بعد از انتقال این مجموعه به دفتر امور چاپ و نشر وزارتخانه در پاییز سال ۱۳۹۶، شیوه نامه ای متناسب با این انتقال تنظیم و به امضا و ابلاغ معاون امور فرهنگی رسید که طبق آن، مدیرکل امور چاپ و نشر، ریاست این هیأت را به عهده دارد.
طبق این آییننامه، چهار کارگروه تخصصی (دین، علوم اجتماعی و انسانی و دانش عمومی، کودک و نوجوان، و هنر و ادبیات) نسبت به ارزیابی کتابهای ارسالی از سوی ناشران در زمینه خرید عناوین و میزان شمارگان آنها تصمیم میگیرند و مصوبات آنها بعد از تأیید در هیات مرکزی انتخاب و خرید کتاب اجرایی خواهند شد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=186354
false
true