×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
بیمه سامان پیشرو در ارائه خدمات و محصولات جدید با بهره‌مندی از هوش مصنوعی

اقتصادتهران: دنیای امروز بیش از حد تصوری و تخیل بشری، در حال تغییر و تحول است و در این میان، هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی است که به نظر می‌رسد آینده حیات و کار آدمیان را کاملاً تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گزارش اقتصادتهران، هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial intelligence) و به اختصار AI، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا کرده است، در مقابل هوش طبیعی نمایش می‌یابد. هوش مصنوعی در ۱۹۵۶ میلادی تبدیل به شاخه‌ای آکادمیک شد و در سال‌های پس از آن چندین موج خوش‌بینی را تجربه کرده است.

در کشورمان نیز برخی از شرکت‌ها اعم از دولتی یا خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند اما تعدادشان بسیار معدود است که نشان می‌دهد آن‌هایی که به این حوزه اهمیت داده‌اند، به افق‌های روشن بهره گیری از هوش مصنوعی در کسب و کارهای خود امید داشته و به طور حتم موفقیت‌های چشمگیری نصیب‌شان خواهد شد.

شرکت بیمه سامان اما جزو آن دسته معدود شرکت‌هایی است که پایه و اساس فعالیت آینده خود را بر مبنای استفاده و بهره‌مندی از پتانسیل‌های هوش مصنوعی استوار کرده است.

از آنجا که نیروی انسانی برای شرکت بیمه سامان از اهمیت خاصی برخوردار است این شرکت مصمم است تا سرمایه‌های انسانی و نیروی کار خود را تا ۳ سال آینده به علوم داده و دانش هوش مصنوعی تجهیز کرده به طوری که این مهم را مدیرعامل بیمه سامان به عنوان اصلی ترین هدف راهبردی شرکت تا سال ۱۴۰۵ عنوان کرده است.

مسلماً اگر چنین امری تحقق پیدا کند، بیمه سامان نخستین شرکت‌ بیمه‌ای است که با درک درست از شرایط حاکم بر روند فعالیت‌های جهانی کسب و کار، علاوه بر تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود، قصد دارد تا از نیروی انسانی به نحو چشمگیری استفاده بهینه انجام داده و با بهادادن به سرمایه‌های انسانی خود، راه خود را برای پشت سر گذاردن رقبا در مسیر بکارگیری هوش مصنوعی هموار نماید.

بدون شک ضرورت آمادگی نیروی انسانی بیمه سامان برای تغییرات کسب و کار در آینده و تحولات جهانی نشان از هوش مدیریتی بالا و نیز استفاده از فرصت‌هایی است که هوش مصنوعی در اختیار بشر قرار داده است.

بورسیه کردن کارکنان گروه بیمه سامان برای تحصیل در خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه Data Science  و AI ، بورسیه کردن سالانه ۱۰ نفر از فارغ التحصیلان ممتاز مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های معتبر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دوره‌های مرتبط با علوم داده و هوش مصنوعی همگی از جمله برنامه‌های و سیاست‌های بیمه سامان است که این شرکت را یک سر و گردن از سایر شرکت‌های پیش خواهد انداخت.

به گفته ضرابیه، بهره گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها برای انجام پروژه‌های گروه بیمه سامان در قالب همکاری‌های مشترک، پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و پروژه‌های همکاری صنعت با دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های جذب استعداد در دانشگاه‌های معتبر کشور از دیگر بر نامه‌های مهم در این راستا محسوب می‌شود.

بدون شک بهره گیری از دانش هوش مصنوعی در روند فعالیت‌های یک شرکت بیمه‌ای، می‌تواند منشا تحولات و اثرگذاری‌های بی‌شماری در این صنعت شده و علاوه بر این که به افزایش انگیزه سایر شرکت‌های این صنعت برای استفاده از تکنولوژی جدید در راستای مشتری مداری کمک شایانی می‌نماید، دریچه‌های فناوری و دانش روز را بر روی فعالیت‌های شرکت بیمه اعم از پرداخت خسارت، تشخیص کلاهبرداری و ارائه خدمات و محصولات نوین در این صنعت باز خواهد کرد.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches