×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از ۸ پروژه سازو کاری در بخش انتقال و توزیع برق

اقتصادتهران: یکشنبه وزیر نیرو از ۸ طرح سازو کاری در بخش انتقال و توزیع نیروی برق در قالب پویش هر هفته #الف_ب_ ایران بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش اقتصادتهران، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور،  قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

اکنون و براساس  گزارش پایگاه خبری توانیر، ارائه خدمات به مردم به صورت غیرحضوری، ایجاد و توسعه طرح هما( سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات و فوریت های برق)، طرح چاوش(ارتقای رضایتمندی مشترکان از طریق بهبود ولتاژ تحویلی و  راه اندازی مرکز ملی پایش کنتورهای هوشمند کشور از جمله طرح هایی است که فردا و همزمان با چهل و سومین هفته پویش هر هفته الف ب ایران به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین راه اندازی طرح سنم (سامانه نظارت مکانیزه در طرح های توسعه اینمرکز زدایی و افزایش اختیارات شرکت های استانی و تعویض کابل های فرسوده شبکه توزیع با کابل خودنگهدار از دیگر طرح هایی  است که همزمان با سایر طرح های سازوکاری وزارت نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

برپایه این گزارش؛  با کاهش تلفات از ۱۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۹.۵درصد تا پایان سال ۱۳۹۹ و آزاد سازی ظرفیت نیرگاه ها و خطوط انتقال به میزان ۳۲۰۰ مگاوات، کشور از  از  ۵۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بی نیاز شدیم و از مصرف سوخت در نیروگاه های حرارتی کشور ۱۶ میلیارد لیتر کاهش یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches