×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بنیاد سعدی و دانشگاه اهل بیت (ع) تفاهم‌نامه امضا کردند

اقتصادتهران: بنیاد سعدی و دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) به منظور هم‌افزایی در امر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بنیاد سعدی، غلامعلی حدادعادل حین امضای تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، پذیرش دانشجوی غیر ایرانی دارد، گفت: این دانشگاه در دوران ریاست جدید، تحولات مثبتی داشته است و یکی از دانشگاه های فعال در امر آموزش زبان فارسی به خارجیان است.

وی افزود: بنیاد سعدی براساس وظیفه در امر آموزش زبان فارسی، ریل‌گذاری می کند تا موسسات و دانشگاه ها، بتوانند سریع‌تر در این حوزه فعالیت داشته باشند، استانداردسازی آموزش فارسی به خارجیان، تالیف کتاب در سطح‌های مختلف و برگزاری دوره های تربیت مدرس و دانش افزایی، از جمله فعالیت های بنیاد سعدی است و دیگر نهادها و موسسات فعال نیز می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

حدادعادل با اشاره به آزمون بین المللی آمفا برای تعیین سطح زبان فارسی خارجیان: پیش تر، متر و معیاری برای سنجش سطح فارسی آموزان نداشتیم؛ اما با طراحی و تصویب آزمون آمفا توسط بنیاد سعدی، این فرصت برای فارسی آموزان فراهم شده تا با شرکت در این آزمون، ضمن اطلاع از سطح زبانی خود، گواهی نامه معتبر بین المللی دریافت کنند و در هرجا لازم داشتند، به صورت یک مدرک ارائه دهند.

بنابر این گزارش، دکتر منصور میراحمدی، رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) نیز انعقاد تفاهم نامه با بنیاد سعدی را برای پیشبرد اهداف دانشگاه متبوعش بسیار موثر عنوان کرد و گفت: با توجه به جذب دانشجویان غیر ایرانی، تقویت زبان فارسی این دانشجویان برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا در بدو ورود به دانشگاه لازم است پس از هشت ماه فارسی شان در حدی باشد که در رشته های مقطع کارشناسی ارشد حضور یابند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه اهل بیت (ع) گفت: دانشگاه از سال ۸۲ راه اندازی شده اما براساس نیازها، مرکز زبان فارسی از دو سال اخیر فعالیت خود را شروع کرده است و در سال گذشته، یک دوره تخصصی فشرده آموزش فارسی را پس از دوره عمومی برگزار کرده ایم که دانشجویان به سطح قابل قبولی رسیدند.

میراحمدی به تنوع ملیت های دانشجویان دانشگاه اهل بیت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این تفاهم نامه، بتوانیم ضمن تغییر منابع تدریس فارسی در دانشگاه، سرعت و کیفیت آموزش فارسی به دانشجویان را متفاوت کنیم و نقطه شروع خوبی برای پیشبرد اهداف دانشگاه باشد.

در این مراسم، دکتر سیدعابدین بزرگی، معاون آموزشی و فرهنگی و دکتر میثم حنیفی، رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه اهل بیت (ع) حضور داشتند و گزارش کوتاهی از فعالیت ها ارائه کردند.

بنیاد سعدی در سال ۱۳۸۹ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور، تاسیس شد. این بنیاد ضمن تالیف کتاب های آموزشی زبان فارسی، تربیت مربی، همه‌ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی دنیا برنامه ریزی و اجرا می کند، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches