×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری نمادین همایش بیمه و توسعه با وجود مواضع انفعالی بیمه مرکزی

اقتصادتهران: سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با موضوع تکامل زیست بوم صنعت بیمه در حالی از فردا به مدت دو روز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که این صنعت همواره با برخی چالش‌ها از دیرباز تاکنون مواجه بوده و هیچگاه اینگونه همایش‌های نتوانسته مرهمی بر آلام آن باشد.

مهرداد عسگری- این در حالی است که تغییر ریاست کل بیمه مرکزی همواره محل مناقشه دولتمردان بوده و هر رییس کل چه با عملکرد خوب چه بد، باید در تغییرات مد نظر وزیر وقت اقتصاد، تغییر می‌کرده است. بی وزن بودن جایگاه بیمه مرکزی به دلیل عملکرد ضعیف در اکثر دوره‌ها و تنها اکتفا کردن به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بی خاصیت و تغییر چند باره آن‌ها، همواره از چالش‌های بزرگ این صنعت به شمار می‌رفته که در هیچ همایشی جای بحث درباره آن‌ها یافت نشده است.

مساله فعالیت نمایندگان شرکت‌های بیمه همزمان با ورود به دنیای دیجیتالی و صدور آنلاین بیمه‌نامه‌ها از یکسو، بحث کارمزد، مقوله نظارت‌های آبکی بیمه مرکزی نسبت به یکی دو مورد شرکت استارت آپی در گذشته‌ای نه چندان دور و به طور کلی انفعال بیمه مرکزی نسبت به آنچه در درون این صنعت می‌گذرد، برگزاری همایش بیمه و توسعه به مناسبت روز بیمه را تنها به همایشی نمادین تبدیل کرده که تاکنون خروجی مناسبی نداشته است.

از تغییرات بدون کارشناسی در برخی موارد گرفته تا عدم نظارت کافی بیمه مرکزی نسبت به تخلفات برخی شرکت‌های بیمه و مماشات به دلیل ملاحظات سیاسی و غیر سیاسی گرفته تا تعیین دستوری نرخ ضریب نفوذ بیمه و تصمیم گیری در مورد عوارض تحمیلی به این صنعت، همگی نشان از موضع گیری انفعالی بیمه مرکزی است که هیچگاه انتظارات اهالی این صنعت را در مقام جایگاه و وزنه اصلی در نظر نگرفته است.

هر سال که می‌گذرد در بودجه کشور، سازمان یا نهاد یا ارگانی به جمع عوارض گیرندگان این صنعت افزوده می‌شوند بی آن که بیمه مرکزی نسبت به این موارد، از قبل تمهیداتی اندیشیده باشد، بلکه تنها به یک اعتراض یا ارسال یک نامه اکتفا کرده است.

به نظر می‌رسد تا وضعیت جایگاه بیمه مرکزی به عنوان مادر شرکت‌های بیمه در این صنعت مشخص و بر همگان ثابت نشود که بیمه مرکزی، مسئول پشتیبانی و حمایت‌گر شرکت‌های بیمه است، چیزی درست نخواهد شد.

تغییر مداوم و پی در پی رییسان بیمه مرکزی و دستوری عمل کردن آن‌ها نیز آفتی است که تا این رویه نیز اصلاح نگردد و شایسته سالاری در این صنعت جای خود را پیدا نکند، چالش‌ها همچنان بر قوت خود باقی خواهد ماند.

روابط عمومی بیمه مرکزی نیز تاکنون در یکسال اخیر تنوانسته از ظرفیت رسانه‌های کشور برای رویارویی با مسائلی که به صنف صنعت بیمه مربوط می‌شود، بهره برداری لازم را برای پیشبرد اهداف صنعت بیمه انجام دهد.

این در حالی است که در بسیاری موارد رسانه‌ها به عنوان بازوی قابل اتکای این صنعت، نقش مهمی در مطالبات آن‌ها ایفا کرده و می‌توانند به عنوان پلی بسیار مهم، ظرفیت‌های این صنعت را بیش از پیش نمایان کرده و در راستای مطالبات بیمه مرکزی از دستگاه‌های دیگر، به رسالت رسانه‌ای خود عمل کنند.

امید است از سال آینده رویکردها نسبت به برگزاری همایش بیمه و توسعه ترمیم یافته و با تغییرات اثرگذار، همایش‌ صنعت بیمه به گونه‌ای برگزار شود تا کارایی مثبتی برای تمامی خانواده صنعت بیمه به همراه داشته باشد.

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches