×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

اواسط سال گذشته سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که دارندگان موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه تا پایان سال فرصت دارند تا از ۷۵ درصد بخشودگی جرایم سال های قبل و ۵۰ درصد تخفیف حق بیمه برای اخذ بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت استفاده کنند.

اگرچه در آن وقت این دستور و بذل و بخشش رئیس کل بیمه مرکزی به مزاج شرکت های بیمه ای و مدیران آنها خوش نیامد اما با این حال دستور رئیس کل توسط شرکت های بیمه ای به اجرا درآمد.

حق بیمه دارندگان موتور سیکلت در سال گذشته با احتساب جرائم دیر کرد ۲۵۰ هزار تومان می شد اما با بخشودگی بیمه مرکزی حق بیمه موتور سیکلتها به رقم ۸۵ هزار تومان رسید.

به گزارش موج، در آن زمان چند تن از مدیران عامل شرکت های بیمه ای عنوان می کردند که بر طبق قانون، هیات وزیران باید حق بیمه های شخص ثالث را تعیین کند و آیین نامه های اجرایی شخص ثالث بر مبنای آن مصوبه مشخص می شود بنابراین رئیس کل بیمه مرکزی را از این منظر مورد انتقاد قرار دادند.

با احتساب اینکه ۲۵ درصد کل خسارت های صنعت بیمه مربوط با موتور سیکلت ها است، این گمانه مطرح شد که ۵۰ درصد تخفیفی که به دارندگان موتور سیکلت از بابت اخذ بیمه نامه داده می شود، ضرر هنگفتی به صنعت وارد می آورد. براساس اعلام یکی از مقامات مسئول در بیمه مرکزی، عمده خسارت پرداختی صنعت بیمه در بخش رانندگی و بیمه شخص ثالث خلاصه می شود.

حالا با توجه به آنکه پرداخت خسارت صنعت بیمه در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بوده است، با احتساب ۲۵ درصد خسارت های مربوط به موتور سیکلت، خسارت های این بخش ۱۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود و با نصف شدن حق بیمه های موتور سیکلت، صنعت بیمه از محل این تخفیفات ۶۰۰ میلیارد تومان ضرر خواهد کرد. اینها بخشی از انتقادات مدیران بیمه ای است که در محافل خبری عنوان می کنند که از بابت این گونه تخفیفات پول هنگفتی از جیب صنعت بیمه بیرون می آید.

اما باید حرف های بیمه مرکزی را هم درباره آنکه چرا این تخفیفات را به موتور سیکلت ها روا می سازد، شنید.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی؛ نزدیک به ۹ میلیون موتورسوار در کشور تردد می کند اما از این ۹ میلیون موتور سوار فقط دو میلیون موتورسیکلت بیمه نامه دارند یعنی ۷ موتور سوار بدون بیمه نامه در کشور رفت و آمد دارند. کریمی با توجه به افزایش نرخ دیه در سال های اخیر می گوید: در هر تصادف، موتور سیکلت سوار دچار آسیب های جدی می شود و در یک مورد، فقط برای یک فرد جرحی ۵۱۰ میلیون تومان دیه پرداخت شد که با توجه به افزایش نرخ دیه به ۱۵۲ میلیون تومان خسارتها از این بابت بیشتر هم می شود.

اگرچه بر این اساس نباید اقدام بیمه مرکزی را در تخفیف به موتور سیکلتها به عنوان ژستی تبلیغاتی تفسیر کرد بلکه باید آن را اقدامی در جهت فرهنگ سازی و تشویق موتور سواران به اخذ بیمه نامه شخص ثالث دانست اما به هر ترتیب گلایه های مدیران شرکت های بیمه ای در جایگاه خود اهمیت دارد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches