×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید میدانی از اماکن تاریخی و بافت فرسوده سطح منطقه ۷

اقتصادتهران: عضو و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار و جمعی از مدیران منطقه ۷ از پروژه های تاریخی، فرهنگی و محلات دارای بافت فرسوده این منطقه بازدید کرد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه سمیه حاجوی شهردار منطقه، معاونان و مدیران شهری ضمن بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و بافت فرسوده سطح منطقه، روند اجرای پروژه های فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.

این بازدید از عمارت کلاه فرنگی بی سیم به عنوان اولین رادیو بی سیم کوتاه و یکی از آثار ملی ایران آغاز و با حضور مدیران شهری در موزه رضا عباسی ادامه یافت.

محمد سالاری عضو و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از روند تکمیل و آماده سازی پروژه همایش‌های آئینی باغ صبا، ضمن اشاره به کمبود فضای فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: اقدامات مناسب به منظور تکمیل این پروژه باید توسط سازمان توسعه فضای فرهنگی صورت پذیرد.

وی در بازدید ازعمارت کلاه فرنگی عشرت آباد گفت: عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و براساس تفاهم نامه ای با سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مقرر شده که این سازمان با همکاری شهرداری منطقه ۷ به مرمت و بازسازی این بنای قدیمی اقدام کنند تا امکان بازدید شهروندان از این بنای تاریخی هرچه زودتر فراهم شود.

در ادامه سالاری پس از بازدید از  امکان تاریخی و پروژه های منطقه، ضمن قدردانی از پیشگامی شهرداری منطقه ۷ در تملک باغات و کاهش بافت فرسوده افزود: این منطقه باتوجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر ارگان ها، برگزاری جلسات و پیگیری و رفع مسائل، گامی بلند در جهت رفاه و معرفی این اماکن به شهروندان برداریم.

در جریان این بازدید سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ ضمن اشاره به ویژگی های خاص بافت تاریخی و بافت فرسوده منطقه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود امیدواریم به نتایج مطلوبی در احیای بنای های تاریخی، توسعه و بهبود فضای فرهنگی و کاهش بافت های فرسوده در این منطقه برسیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches