×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایران به بالاترین رشد تولید دست یافت

اقتصادتهران: انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: ایران رشد ۳۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ در زمینه تولید شمش فولادی ثبت کرد، در حالی که میانگین رشد تولید دنیا ۳.۵ درصد بوده است.

به گزارش اقتصادتهران، براساس جداول آماری انجمن مزبور، ایران در سال مورد بررسی (۱۱ دی ۱۳۹۷ لغایت ۱۰ دی ۱۳۹۸) به تولید ۳۱.۹ میلیون تن رسید و به این ترتیب رشد ۳۰ درصدی را در مقایسه با عملکرد سال ۲۰۱۸ ثبت کرد.

کارشناسان صنعت فولاد براین اعتقادند که رشد ۳۰ درصدی تولید فولاد ایران برای سال ۲۰۱۹ به شیوه تخمینی برآورد شده و قرار است انجمن جهانی فولاد در ۲۵ بهمن ماه جاری ( ۱۴ فوریه ۲۰۲۰) در گزارش ویرایش دوم خود آمار قطعی را مشخص سازد.

همچنین تولید ۶۶ کشور جهان که در این آمار مورد بررسی قرار گرفته، رقم یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون تن را نشان می دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد ۳.۵ درصدی داشت.

برابر آمارهای مورد بررسی، چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۹۶.۳ میلیون تن تولید داشت که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد ۸.۳ درصدی داشته است.

چین نزدیک به ۵۴ درصد کل تولید جهان فولاد تولید می کند که علاوه بر بزرگترین تولید کننده، بزرگترین مصرف کننده این فلز راهبردی محسوب می شود.

علاوه بر این براساس آمار سال ۲۰۱۹ ترکیه با ۳۳.۷ میلیون تن شمش فولادی، نسبت به سال ۲۰۱۸ افت تولید ۹.۶ درصدی را نشان می دهد.

پیش از این انجمن جهانی فولاد در آمار منتهی به ۹ آذر ۹۸ (۱۱ ماهه ۲۰۱۹) خبر از رشد تولید ۵.۳ درصدی فولاد ایران نسبت به دوره مشابه داد، درحالی که رشد متوسط کشورهای جهان ۲.۷ درصد ثبت شده بود.

انجمن جهانی فولاد (World Steel Associa ) در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی، آمار تولید فولاد ایران را رقم ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزار تن ثبت کرد که در مقایسه با تولید سال ۲۰۱۸ که رقم ۲۲میلیون و ۴۵۲هزارتن بود، افزایش۵.۳ درصدی را نشان می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches