×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۸۰ درصدی اکتشاف چاه نفت و گاز در پاکستان

اقتصادتهران: رسانه های پاکستان اعلام کردند که میزان فعالیت اکتشاف نفت و گاز در این کشور طی چهار سال گذشته، در مقایسه با دولت قبل ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تارنمای خبری تحلیلی ‘پاکستان تودی’، به منظور خودکفایی در بخش انرژی، دولت کنونی اقدامات متعددی انجام داده که این اقدامات به حفاری بیش از ۱۷۹ حلقه چاه اکتشافی و اجرای عملیات توسعه ای در ۱۹۴ حلقه چاه شده است.

براساس اطلاعات شرکت های اکتشاف و تولید نفت (EP) پاکستان، بیش از ۱۰۱ حلقه چاه جدید نفت و گاز در دولت مستقر کشف شده است که در وضع خود رکورد شمرده می شود.

براین اساس، تاکنون بیش از ۹۴۴ میلیون فوت مکعب در روز (MMCFD) گاز به شبکه انتقال سراسری این کشور افزوده شده و ۳۲ هزار و ۳۴۳ بشکه نفت در روز (BOPD) به تولید داخلی افزوده شده است.

براساس امارهای منتشر شده، در این مدت چهار ساله فعالیت های اکتشاف نفت و گاز افزایش حدود ۸۰ درصد با میزان موفقیت ۴۰ درصدی ثبت شده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی این سایت تحلیلی انرژی، همچنین بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی با وجود قیمت کم نفت در بازارهای بین المللی در صنعت نفت و گاز پاکستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، پاکستان کشوری با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت و بازار مصرف بزرگ گاز طبیعی در منطقه محسوب می‌شود که درحال حاضر تنها توانایی تامین دوسوم گاز مورد نیاز خود را دارد.

این درحالی است که با توجه به افت فشار مخازن گاز این کشور، سهم تولید داخلی در تامین گاز مورد نیاز آینده پاکستان بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

ازسوی دیگر، در سال‌های اخیر پاکستان با بحران تامین انرژی روبه رو بوده و به همین منظور به دنبال انعقاد قراردادهای مختلف واردات گاز از جمله خط لوله صلح، خط لوله تاپی برای واردات از ترکمنستان و واردات ال.ان.جی از قطر بوده است.

میزان مصرف گاز در پاکستان طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته و جمعیت پاکستان به‌سرعت در حال رشد است و تعداد انشعابات گاز از ۴ میلیون به ۸٫۴ میلیون انشعاب افزایش یافته است.

پیش از این نیز در رسانه های پاکستان اعلام شد که پاکستان به منابع نفت و گاز نیجریه در قاره سیاه نیز چشم دوخته است.

میزان مصرف گاز در پاکستان در نیمه دوم سال که فصل سرما آغاز می شود، بیشتر است و فعلا قطر، اصلی ترین صادرکننده گاز مایع به پاکستان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches