×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۵۹ درصدی واردات ترکیه از ایران در سال ۲۰۱۷

اقتصادتهران: گزارش اقتصادی منتشره شده از سوی مرکز آمار ترکیه نشان می دهد که میزان واردات این کشور از ایران در سال ۲۰۱۷ رشدی ۵۹ درصدی داشته است.

ارقام اقتصادی منتشر شده از سوی مرکز آمار ترکیه نشان می دهد که صادرات محصولات این کشور به ایران در سال ۲۰۱۷ با افتی ۳۴ درصدی به رقم سه میلیارد و ۲۵۹ میلیون دلار رسیده است در صورتی که میزان صادرات ترکیه به ایران در سال پیش از آن چهار میلیارد و ۹۶۶ میلیون دلار بوده است.

همچنین در آمارهای اقتصادی اعلام شده، میزان واردات ترکیه از ایران در سال ۲۰۱۷ با افزایش چشمگیر ۵۹ درصدی مواجه شده و به رقم هفت میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار رسیده است که علت عمده آن صعودی شدن قیمت نفت و گاز در ماه های اخیر است.

ایران دوازدهمین صادرکننده به ترکیه در این سال بوده و سهم ۳٫۲ درصدی از کل واردات ترکیه داشته است.

بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، مطابق داده اقتصادی مراجع رسمی، سال گذشته میلادی میزان کل واردات ترکیه نیز با ۱۷٫۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل از ۱۹۸ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار به ۲۳۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش آناتولی، کسری تجاری ترکیه نیز در سال گذشته میلادی با ۳۶٫۸ درصد افزایش به رقم ۷۶ میلیارد و ۷۳۶ میلیون رسید.

بنا به اعلام این رسانه، مطابق داده های منتشر شده، نسبت صادرات بر واردات ترکیه نیز که در سال ۲۰۱۶ به میزان ۷۱٫۸ درصد بود، در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۶۷٫۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، دولت ترکیه رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی را بیش از ۶ درصد اعلام کرده است.

موسسه اعتبارسنجی فیچ نیز در گزارشی که اخیرا منتشر شد، متوسط نرخ رشد ترکیه طی پنج سال اخیر را ۵٫۶ درصد اعلام کرد.

فیچ در گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ترکیه پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۹ در نتیجه ارائه بسته های تشویقی جدید به نرخ ۴٫۷ درصد برسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches