×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قیمت بلیت‌ها به یک عامل بازدارنده در سفر تبدیل شده است

اقتصادتهران: سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: فرصت ۷۲ ساعته برای بازگشت مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی یک تصمیم غیرکارشناسی است. مسافری در یک شهر بلیت و هتل خود را رزرو کرده و ناگهان با تغییر وضعیت آن شهر باید ظرف ۷۲ ساعت از همان شهر خارج شود. هزینه‌های ابطال رزو بلیت و هتل او را چه کسی می‌دهد؟

به گزارش اقتصادتهران، مجید فرقانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت دفاتر آژانس مسافرتی با توجه به مشخص شدن وضعیت سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته، اظهار کرد: در ۲۵ اسفند که وضعیت سفرها مشخص شد، دفاتر ما فرصت‌ها را از دست داده بودند. در واقع بلیتی برای فروش و فضایی برای رزرواسیون هتل وجود نداشت.

وی ادامه داد: سیاست اعلام وضعیت رنگبندی شهرها در ۲۵ اسفند اشتباه بود؛ بلیت مقاصدی که از قبل خریداری شده بود پس از قرارگیری در شهرهای قرمز و نارنجی سوخت. در آن زمان منتظر بودیم وضعیت سفرها مشخص شود تا تبلیغات و رزرو انجام دهیم. بیشترین حجم سفرهای نوروزی به مشهد زمینی انجام می‌شود. زمانی که تا چند روز مانده به نوروز وضعیت سفرها بلاتکلیف باشد، قاعدتا نمی‌توانستیم برای مسافران اماکن اقامتی رزرو کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: همچنین فرصت ۷۲ ساعته برای بازگشت مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی یک تصمیم غیرکارشناسی است. مسافری در یک شهر بلیت و هتل خود را رزرو کرده و ناگهان با تغییر وضعیت آن شهر باید ظرف ۷۲ ساعت از همان شهر خارج شود. آیا این مسافر نباید مجددا بلیت رزرو کند؟ هزینه‌های ابطال رزو بلیت و هتل او را چه کسی می‌پردازد؟

فرقانی عنوان کرد: اگر پس از تعطیلات به هر دلیلی شکایاتی در این زمینه وارد شود، به دلیل عدم مشخص کردن تکلیف دفاتر خدمات مسافرتی، وزارت میراث فرهنگی و سازمان هواپیمایی کشوری باید مسئول پاسخگویی به این موارد باشند. تصمیمات عجولانه‌ و غیرکارشناسی مسئولان علاوه بر مشکلات کرونا و وضعیت اقتصادی موجود در کشور مشکلات دیگری را نیز به موارد گذشته ما اضافه کرده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص این که آیا وضعیت آژانس‌های مسافرتی بهبود یافته یا خیر، تصریح کرد: نسبت به سال گذشته مردم استقبال داشته‌اند، اما همان هم بسیار اندک بوده است. در مسیرهای خارجی مسافر ملزم است که تست «Pcr» رفت و برگشت را همراه خود داشته باشد که هزینه‌ای نزدیک به یک میلیون تومان برای مسافر به همراه دارد. افزایش هزینه سفرها باعث شده مردم دیگر توان سفر نداشته باشند و حجم سفرهای خارجی به شدت کاهش پیدا کرده است، اما درخواست سفر به مسیرهایی همانند کیش و قشم نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است.

جبران خسارت آژانس‌های مسافرتی ۵ سال زمان می‌برد

فرقانی بیان کرد: آژانس‌های مسافرتی به دلایل مختلف تعطیل شده بودند، اما همان آژانس‌ها از یک ماه مانده به نوروز تقاضای بازگشایی مجدد داشتند به امید آن که بتوانند در این ایام کمی ضرر و زیان خود را جبران کنند. اما حجم ضرر آژانس‌های مسافرتی در سال ۹۹ نه تنها با ۱۰ تا ۱۵ روز فعالیت در نوروز جبران نمی‌شود بلکه با دو تا سه سال هم جبران نخواهد شد. باید حداقل پنج سال زمان ببرد تا مجددا به شرایط عادی بازگردیم. در حال حاضر در شرایطی قرار نداریم که بگویم آژانس‌ها در ایام نوروز بخشی از ضرر خود را جبران کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌ها یادآور شد: افزایش قیمت‌ها صد درصد به یک عامل بازندارنده در انجام سفر تبدیل شده است. بودجه‌ مردم در سال جاری خیلی کمتر از سال‌های گذشته است. بسیاری از مشاغل و کاسبان تعطیل بوده‌اند و تنها کارمندان دولت حقوق ثابتی داشته و نوسان نداشته‌اند. اکثریت متقاضیان سفرها نیز از قشر مشاغل آزاد هستند و همین مشکلات باعث شده سفر در سبد هزینه آنان در اولویت انتهایی قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches