×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش تولید کاغذ به ۸۰ هزار تن

اقتصادتهران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چشم‌انداز خودکفایی در تولید کاغذ، گفت: دولت سیزدهم بر این مساله تمرکز ویژه داشت و تولید کاغذ ایرانی از پنج هزار به ۸۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه در حاشیه آیین واگذاری تندیس «پایتختی کتاب ایران» در سمنان به خبرنگاران افزود: از مهمترین اقدامات حوزه نشر کشور در بخش کاغذ بود و طی روزهای آینده جشن مهمی در خودکفایی کاغذ در پیش است.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب مدارس با کاغذ ایرانی چاپ شد، در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تولید کاغذ پنج هزار تن بود که اکنون به ۸۰ هزارتن رسیده و چند مجموعه تولیدی کاغذ آماده بهره برداری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم خودکفایی کاغذ در حوزه فرهنگی هدفگذاری شد که چشم‌انداز سختی برای خیلی‌ها بود، گفت: در این مدت آمار تولید کاغذ ۱۶ برابر افزایش یافت و به گونه‌ای باید کار پیش برود تا کشور بتواند صادرکننده باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت کاغذ ایرانی یک‌سوم کاغذ خارجی است و نیاز است باز هم روی کیفیت کاغذ داخلی کار شود، افزود: در بخشهایی مانند کتاب کودک، نیاز به ارتقای کیفیت وجود دارد و تولیدکنندگان داخلی در حال کار در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در زمینه مسایل حوزه اصحاب نشر وجود ندارد و کاغذ در کنار کالاهای اساسی جزو گروه یک محسوب می شود، ابراز کرد: این اقدام برای کمک به بخشهایی است که به کاغذ خارجی نیاز دارند تا در اختیارشان قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ماهانه یکهزار تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد، ادامه داد: تمام کسانی که در کتابفروشی‌ها فعالیت دارند به عضویت صندوق هنر کشور درآمدند و می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند که گام بلندی برای حوزه فرهنگ و هنر رقم خواهد زد.

وی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی کتاب در استانها خبر داد و افزود: این امر نیاز به حمایت و همکاری مسوولان استانی دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches