true
اقتصادتهران: اهمیت و اثربخش بودن بیمهنامههای زندگی بر کسی پوشیده نیست. این رشته بیمهای که عمر کوتاهتری نسبت به سایر رشتهها دارد در بسیاری از کشورهای جهان یک ضرورت به شمار میرود و استفاده از آن به خوبی میان مردم رواج یافته است به طوری که در برخی کشورها هریک از خانوادهها بیش از دو و حتی تا ۴ بیمه نامه تهیه کرده که در هنگام کهولت سن یا بیماری و یا سایر موارد بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.
در صنعت بیمه جهان، بیمه های زندگی سهم ۴۶ تا ۵۰ درصدی در پرتفوی صنعت بیمه دارند در حالی که این رقم در ایران کمتر از ۱۵ درصد است. به بیان دیگر، با وجود ظرفیتهای بسیار زیادی که در این رشته بیمهای وجود دارد هنوز با بازار مطلوب آن فاصله بسیار زیادی وجود دارد.
این در حالی است که بر اساس این آمار، شرکتهای بیمه باید همت بیشتری در معرفی بیمهنامههای زندگی داشته باشند و تلاش مضاعفی برای جذب افرادی که این بیمهنامه را ندارند انجام دهند.
این در حالی است که برخی شرکتهای بیمه تمرکز بیش تری بر روی تبلیغات و فروش این بیمه نامه انجام داده و توانستند پرتفوی خود را بهبود بخشند. بیمه دی یکی از شرکتهای موفقی است که توانسته تمرکز بر بیمههای زندگی را به عنوان یکی از برنامهها و سیاستهای اصلی شرکت قرار دهد به طوری که با توجه به سرلوحه قرار داشتن مقوله مشتری مداری در این شرکت، روز به روز بر تعداد بیمه گذاران عمر و سرمایه گذاری آن افزوده میشود.
این در حالی است که یکی از مزایا و جذابیتهای خرید این بیمه نامه، برخورداری از سود سالیانه آن برای اندوخته ریاضی بیمه نامه است به طوری که سودی به مراتب بیشتر از نرخ سود بانکی به بیمه گذاران پرداخت میشود که در این خصوص، بیمه دی یکی از بالاترین سودهای ممکن را به بیمه گذارانی که بیمهنامه عمر و زندگی در اختیار دارند پرداخت میکند.
به نظر میرسد بیمه دی با ادامه این روند تا پایان سال بتواند رشد قابل توجهی در بخش بیمههای زندگی در این شرکت به وجود آورد.
به هر صورت امید میرود شرکتهای بیمه با تمرکز بیشتر بر روی تبلیغات و فروش این رشته پر منفعت بیمهای، بتوانند از ظرفیتهای خالی بازار استفاده بهینه انجام داده و هم برای خود و هم برای بیمه گذاران منفعت ایجاد کنند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=203823
false
true