×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز نخستین جلسه دادگاه متهمان ارز دولتی

 

اقتصادتهران: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات سوء استفاده کنندگان از ارز دولتی در دادگاه انقلاب آغاز شد.

به گزارش ایرنا قاضی موحد رئیس شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران روز سه شنبه در جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ارز دولتی گفت: در این جلسه رسیدگی به اتهامات ۶ متهم صورت می گیرد که چهار نفر از آنان متواری هستند.

وی افزود: قربانعلی فرخزاد زرین که با قرار بازداشت موقت از ۳۰ مرداد ۹۷ و تیمور عامری برکی از ۲۹ آبان ۹۷ در زندان هستند، در جلسه حضور دارند.

موحد ادامه داد: چهار متهم این پرونده متواری هستند و به علت معلوم نبودن محل اقامتشان ابلاغ احضاریه مشخص نبود و به همین دلیل قرار غیابی صادر شد و موجبات قانونی رسیدگی غیابی به اتهامات آنان طبق ماده ۳۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری فراهم است.

قاصی موحد گفت: متهم ردیف اول در مراحل مختلف جهت واردات ورق استیل و اقلام دیگر از چند بانک مبلغ ۴۴۶ میلیون و ۵۳۳۲ دلار ارز دولتی دریافت کرده و با همکاری سایر متهمان ضمن عقد و تهیه مدارک صوری در بازار آزاد به فروش رسانده و سود کلانی دریافت کرده است که در یک مورد ۲۰۱ میلیون دلار با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده و با سوء استفاده از وضعیت بازار به قیمت بالا فروخته است.

نماینده دادستان در این جلسه گفت: قربانعلی فرخزاد زرین متولد ۱۳۳۲ ساکن تهران و فاقد سابقه کیفری به اتهام اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه و سازمان یافته مبلغ ۴۴۶ میلیون و ۵۳۳۲ دلار دریافت کرده است.

وی افزود: متهم ردیف دوم تیمور عامری برکی ساکن تهران و فاقد سابقه کیفری متهم به معاونت در اخلال نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۳۲۰ میلیون و ۶۶۲ ۱۳۰۱ دلار است.

به گفته نماینده دادستان علیرضا عامری برکی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه و سازمان یافته به میزان ۳۰۰ میلیون و ۶۶۲ و یک دلار متهم است.

وی افزود: حمیدرضا عامری برکی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه و سازمان یافته به مبلغ ۲۰ میلیون دلار متهم است و مکی سلطانی با همین اتهام به مبلغ ۳۰۰ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۰۱ دلار متهم است.

نماینده دادستان گفت: محمد وکیلی فرزند مصطفی با سه متهم دیگر متواری هستند، متهم به مشارکت در اخلال نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان و به میزان ۳۲۰ میلیون و ۶۶۰ ۲۲۰۱ دلار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches