×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۸ واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندیداهای سازمان جهانی بهداشت

اقتصادتهران: سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی از قرار گرفتن هشت واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای واکسن کووید۱۹ سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز شنبه در این توئیت تصریح کرد: ۸ واکسن ایرانی #کرونا در فهرست کاندیداهای واکسن سازمان جهانی بهداشت who@ قرار گرفته و البته ۸ واکسن ایرانی دیگر درآستانه ورود به این فهرست قرار دارد.

وی افزود: تقریبا تمام استراتژی های احتمالی دستیابی واکسن #کووید ۱۹در ایران از مرحله تولید آزمایشگاهی عبور کرده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان غذا و دارو روز گذشته(جمعه) نیز در توئیتی از قرار گرفتن پنج واکسن ایرانی در فهرست کاندیداهای واکسن کووید۱۹ سازمان جهانی بهداشت خبر داده بود.

از زمان شیوع کرونا (اوایل سال گذشته) گام های برای مهار این ویروس و تهیه واکنس برای آن برداشته شده است.

رضا ملک زاده معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نزدیک شدن ایران به موفقیت کشف و ساخت واکسن کرونا خبر داده است.

ملک زاده با یادآوری اینکه ما در مراحل پری کلینیکال این طرح هستیم و هنوز وارد مرحله کارآزمایی بالینی انسانی آن نشده ایم، در این باره زمان  تولید و عرضه به بازار واکسن کرونا ایرانی، گفت: برای فعالیت های تحقیقاتی نمی توان زمان دقیق اعلام کرد اما محققان ما با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا این موضوع محقق شود، به عبارتی باید تلاش بیشتری کنیم تا مراحل ساخت این واکسن را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches