×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
۱۹ میلیون دلار رقم صادرات مبلمان در ۵ ماه نخست سال جاری

رییس کل سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات مبلمان ایران در پنج ماه نخست سال جاری را ۱۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: آمارها حاکی از رشد صادرات در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، حمید صافدل در ششمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر و دکوراسیون(دکو ۲۰۱۳) افزود: عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و آذربایجان بازارهای صادراتی ایران محسوب شده و در مواقعی نیز مبلمان به اوکراین، برونئی و ایتالیا صادر می شود.

وی میزان صادرات مبلمان ایران در سال های ۸۰ تا ۹۰ را حدود ۱۲ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سال ۹۱ با جهش ایجاد شده ناشی از واقعی شدن نرخ ارز و رقابت پذیری هر چه بیشتر مبلمان، این رقم به ۳۰ میلیون دلار رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی معتقد است که با وجود سابقه چند هزار ساله ایران در صنعت مبلمان و دکوراسیون، کشورمان نقش چندانی در عرصه تجارت آن ندارد.

وی درباره واردات مبلمان به ایران نیز در فاصله سال های ۸۱ تا ۹۱ گفت: در فاصله این سال ها حرکت رو به رشد بود و از ۳۰ میلیون دلار به ۱۶۲ میلیون دلار رسید.

صافدل با اشاره به تجارت ۱۴۶ میلیارد دلاری بازار مبلمان در سال ۲۰۱۱ میلادی در جهان اظهار کرد: کشورهایی همچون ایتالیا، چین، مکزیک و آمریکا جزو بزرگان این صنعت به شمار می آیند و هند، مکزیک و آمریکا نیز سال های طولانی به عنوان کشورهای نخست تجارت مبلمان مطرح بوده اند.

وی تاکید کرد: هر چند بازار صنعت مبلمان در جهان با نوساناتی روبرو بوده است، اما همواره حرکت رو به جلو داشته، به نحوی که میزان تجارت مبلمان در فاصله سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی از ۴۲ به ۱۴۶ میلیارد دلار رسیده است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches