×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

طی دوره اول فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی شرکت های هواپیمایی، درمانی، دانشجویان، عتبات، حج و … اختصاص داده شد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از بانک مرکزی، این بانک ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، طی دوره اول فروردین ماه تا (۲ اردیبهشت) سال جاری برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به ترتیب ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تأمین شد.

طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتاً ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آنها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches