×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیشنهاد کارفرمایان به دولت درباره هزینه سلامت و آموزش کارگران

اقتصادتهران: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: به جای تحمیل همه هزینه های معیشت کارگران به کارفرمایان باید دولت وارد میدان شده و همانند سایر کشورها هزینه آموزش، سلامت و فرهنگی کارگران را به عهده بگیرد.

اصغر آهنی ها امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا افزود: کارفرمایان از سختی شرایط معیشت کارگران اطلاع دارند اما با توجه به هزینه های بالای تولید به تنهایی قادر به پرداخت افزایش حقوق نقدی کارگران نیستیم و نباید این هزینه ها به تولیدکنندگان تحمیل شود.

وی افزود: به دلیل نوسان قیمت ارز و محدودیت تامین مواد اولیه، بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط که سهم زیادی از تولید را بر دوش می کشند، در شرف تعطیلی قرار دارند.

نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار ادامه داد: کارگران به بهبود شرایط معیشتی نیاز دارند اما باید دولت وارد عمل شده و با تقبل بخشی از هزینه های مرتبط با کارگران، مانع تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

آهنی ها درباره پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران که هفته گذشته در جلسه شورای عالی کار مطرح شد، تصریح کرد: کارفرمایان براین باورند که این موضوع باید در جلسات پایانی سال و در قالب افزایش حقوق و دستمزد سال ۹۸ مطرح شود؛ زیرا کارفرمایان برای افزایش های چندین باره حقوق و مزایای کارگران و در قالب های متفاوت توان مالی ندارند.

نماینده کارفرمایان در شوری عالی کار در پاسخ به اینکه «پیشنهاد کارفرمایان برای افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران چه میزان است» گفت: هنوز دراین باره به جمع بندی نرسیده ایم اما بدون شک نرخ تورم یکی از شاخص های افزایش حقوق کارگران است و توانایی مالی کارفرمایان برای افزایش حقوق کارگران نیز باید لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، پس از نوسان های ارزی و جهش قیمت برخی کالاها، پیشنهاد افزایش نقدی حقوق کارگران از ماه های ابتدایی سال مطرح شد اما به دلیل مخالفت کارفرمایان و دولت سرانجام مقرر شد در قالب توزیع سه نوبت بسته حمایتی از کارگران حمایت شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches