×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
پیش بینی تحقق ۱۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال ۹۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت حداقل میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال جاری را ۱۰ میلیارد دلار پیش بینی کرد و گفت : توانمندی ایران در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به مراتب بالاتر از این میزان است.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری در حاشیه جلسه ای با حضور دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی در سازمان توسعه تجارت در پاسخ به پرسشی درباره نقش مناطق آزاد در افزایش میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: به طور قطع مناطق آزاد یکی از مراکز اصلی ارایه خدمات با رویکرد ارزآوری به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد نقش مهمی در استقلال ارزی و رونق تولید دارند، افزود: این مناطق می توانند در ارایه خدمات گوناگون از جمله توسعه صادرات خدمات فعال شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: مناطق آزاد از چند جنبه می توانند در فرایند سرمایه گذاری تا صادرات موثر واقع شوند، بنابراین حلقه مکملی برای ادغام بازرگانی و صنایع و معادن محسوب می شوند.

از نظر غضنفری، مناطق آزاد ضمن جذب سرمایه گذاری خارجی، توانمندی ایجاد برخی واحدهای تولیدی با شرایط مناسب را ایجاد کرده و محلی برای تامین مواد اولیه حوزه تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که تولید کنندگان چگونه می توانند از مناطق آزاد در مقایسه با سایر شهرها استفاده مناسب تری کنند ، گفت : آنها می توانند فعالیت های تجاری خود نظیر تامین مواد اولیه و قطعات واسطه ای را دراین مناطق انجام دهند.

وی افزود: این مناطق می توانند به محل پردازش صادرات تبدیل شده و تسهیلاتی را برای تولید صادرات گرا و صادرات این محصولات فراهم کنند. غضنفری با تاکید براین که مناطق آزاد تاثیر بسزایی در تحقق استقلال ارزی دارند، افزود: با شرایطی که دراین مناطق ایجاد می شود از یک سو زمینه کمک به کاهش ارزبری ایجاد می گردد و از دیگر سو امکان ارز آوری فراهم می شود.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches