×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور تا پایان سال ۹۱ گذشته نوسازی شده است.

عزیزالله مهدیان در بیرجند اظهار داشت: در اجرای طرح بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور بازسازی می شود.

او با اشاره به وجود حدود پنج میلیون مسکن روستایی در کشور گفت: در سرشماری نفوس مسکن سال ۸۵ بخش عمده ای از منازل آسیب پذیر روستایی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: شکل گیری مسکن روستایی در یک دوره چند ساله صورت می گیرد زیرا منازل روستایی علاوه بر محلی برای زندگی و سکونت مکانی برای اشتغال نیز محسوب می شود.

وی با اشاره به بازسازی منازل تخریب شده زلزله زدگان استان های آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی گفت: نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در نقاط زلزله زده کشور از برنامه های این نهاد است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در زلزله آذرماه سال گذشته خراسان جنوبی دو هزار واحد مسکونی خسارت دید که بخش عمده ای از این واحدها فرسوده بود.

مهدیان با بیان اینکه مرحله نخست این واحدها با افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی به اتمام رسید گفت: کار ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی در این مناطق آغاز شده و درصدد هستیم تا قبل از زمستان سال جاری به تمام برسد.

وی یادآور شد: تسهیلات بازسازی برای مناطق زلزله زده خراسان جنوبی تامین نشده و بازسازی این مناطق از محل تسهیلات روستایی انجام شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله آذربایجان شرقی صددرصد خسارت وارد شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار واحد تا قبل از زمستان سال گذشته بازسازی شده و از ابتدای امسال نیز عملیات بازسازی نیز ادامه یافته است.

مهدیان از بازسازی ۱۹ هزار واحد مسکونی تخریب شده در زلزله آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بازسازی مابقی منازل تخریب شده به صاحبان آن واگذار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این زلزله چهار هزار و ۹۰۰ واحد در مناطق شهری ۱۰۰درصد تخریب شدند، ادامه داد: بیش از ۱۸ هزار واحد خسارت جزئی دیدند که کار تعمیر این واحدها سال گذشته به اتمام رسیده است.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches