×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۰  
true
true
منابع انسانی از مهم‌ترین مولفه‌های پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال است

اقتصادتهران: دکتر عباس معمار نژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی: منابع انسانی و فرهنگ‌سازمانی از مهم‌ترین مولفه‌های پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال است.

به گزارش اقتصادتهران، جلسه کارگروه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال بانک توسعه تعاون صبح امروز با حضور دکتر عباس معمار نژاد معاونت امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر مرادپور مدیرکل بیمه و بانکی این وزارت خانه و همچنین حجت‌اله مهدیان ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اعضای هیأت مدیره و مدیران ستادی و سایر اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال در محل این بانک برگزار شد.

حجت‌اله مهدیان ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه تحول دیجیتال از لایه‌های ارزش به بانکداری دیجیتال می‌رسد گفت: فراهم نمودن زمینه لازم برای رسیدن به اقتصاد هوشمند که از بازیگران و نقش‌آفرینان مختلف تشکیل‌شده است بی‌شک یکی از فعالان موثر برای این امر مهم نظام بانکی است.

مهدیان با تأکید بر اینکه شبکه بانکی از بانک‌های تخصصی، توسعه‌ای و تجاری در قالب دولتی، خصوصی و غیردولتی تشکیل‌شده است گفت: تعریف مدل کسب‌وکار مبتنی بر بانکداری دیجیتال، ارتباط مستقیم با اهداف مشتریان، مأموریت و رویکرد و کارکرد هر بانک در حوزه فعالیت مرتبط دارد که مسلماً بانک توسعه‌ای تعاون که مطابق اساسنامه عهده‌دار فعالیت برای ارتقاء کمی و کیفی بخش تعاون و کمک به رشد و توسعه تعاونگران درزمینه‌های مختلف اقتصادی می‌باشد و برابر اساسنامه هفتاد درصد از تسهیلات و منابع این بانک برای نیازهای ایجادی، تکمیلی، توسعه‌ای و تأمین سرمایه در گردش تعاونی‌ها تخصیص داده می‌شود، مستلزم مدل کسب‌وکار خاصی که از یک‌سو با ظرفیت و توانمندی‌های بانکداری مبتنی بر دیجیتال و از سوی دیگر با جامعه هدف و سازوکار و مختصات و ویژگی‌های بخش تعاون مرتبط است، می‌باشد.

مهدیان بابیان اینکه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون همسو با تکالیف ابلاغی پیش‌تر به‌عنوان یک ضرورت جدی در این بانک تلقی گردیده و در همین راستا کارایی، اثربخشی، بهره‌وری و تسهیل و تسریع و تنوع‌بخشی در ارائه خدمات و فعالیت بر اساس نیاز جامعه هدف به‌عنوان عوامل مهم در شکل‌گیری و تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال مدنظر قرارگرفته است گفت: تعریف مدل کسب‌وکار برای بانک توسعه‌ای تعاون می‌تواند یک ظرفیت شبکه‌ای با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با رویکرد ارائه ارزش، ایجاد ارزش و کسب ارزش باشد.

همچنین در این جلسه امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز بابیان اینکه این بانک از سال ۹۷ با ایجاد شورای تحول به استقبال پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون رفته است گفت: با تشکیل شورای تحول؛ تمرکز بر مدل کسب‌وکار و استراتژی مرتبط با آن شکل‌گرفته و در سال جاری با بهره‌گیری از شرکت‌های مشاور تهیه نقشه راه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال توسط بانک توسعه تعاون به‌صورت جدی در حال پیگیری و تدوین می‌باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false