×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
شرایط واگذاری پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی اعلام شد

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرایط تخصصی و عمومی و فرآیند واگذاری پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از ایمیدرو، حسام مقدمعلی اظهار داشت: در قانون رفع موانع تولید و اصول رقابت‌پذیری طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴؛ موضوعی لحاظ شد که به سازمان‌های دولتی نظیر ایمیدرو و شرکت‌های تابعه تکلیف می‌کرد که پس از اخذ گواهینامه کشف که سندی دال بر میزان ذخیره و عیار آن کانسنگ است، آن را طریق مزایده در معرض عموم قرار دهد تا شرکت‌های خصوصی و تعاونی بتوانند در یک فضای رقابتی، محدوده معدنی را برای فعال‌سازی در اختیار بگیرند.

وی با یبان اینکه در این فرآیند باید حقی برای دولت منظور شود، افزود: از سال ۹۵ همزمان با ابلاغ این قانون، همه معادن فعال و گواهینامه‌های کشف در مزایده‌ها را به این طریق با مشارکت بخش خصوصی و فعالان معدنی، تعیین تکلیف کردیم.

مقدمعلی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم دیگر، توسعه اکتشافات در کشور است، اظهار داشت: در این راستا ایمیدرو به عنوان یک سازمان حاکمیتی به کمک بازوهای اجرایی زیرمجموعه در حوزه معدن آمد.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به نتایج برنامه‌های اکتشافی، گفت: ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون بالغ بر ۹۴ پهنه اکتشافی به مساحت ۵۴۰ هزار کیلومتر مربع را مطالعه کرده است.

وی ادامه داد: نتایج این مطالعات از طریق ظرفیت‌های قانون معادن، تبدیل به مجوزهای اکتشاف شده است که در واقع پروانه‌های اکتشافی تلقی می‌شوند.

مقدمعلی اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اجازه کلی در بحث واگذاری مشارکتی برای تکمیل زنجیره اکتشاف با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (در پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه) لحاظ شده و اجازه آن به ایمیدرو داده شده است.

وی افزود: در راستای این قانون، در حال تهیه بسته‌هایی برای معادنی که اکتشاف آن‌ها خاتمه یافته هستیم به طوری که ریسک سرمایه‌گذاری آتی را برای بخش خصوصی و تعاونی کشور کاهش دهیم.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches