×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به اینکه صیانت از نقش و جایگاه مجموعه صنعت بیمه مهمترین هدف تاسیس انجمن است،‌ از برنامه‌های آتی این مجموعه برای کمک به صنعت بیمه خبر داد.

به گزارش فارس، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه امروز صنعت بیمه به واسطه حضور بخش خصوصی، واگذاری شرکت‌های دولتی، آزادسازی تعرفه‌ها و گسترش سریع تقاضای بیمه تحولات زیادی را تجربه می‌کند، اظهار داشت: برای پاسخگویی به الزامات شرایط موجود، حضور یک انجمن حرفه‌ای کارآمد متشکل از صاحب‌نظران و پیشکسوتان بیمه ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه دولتمردان درگیر مسائل اجرایی کشور هستند، بخشی از کارکردها به فراموشی سپرده می‌شود، بنابراین وجود نهادهایی که بتواند حوزه‌های مورد غفلت واقع شده را پوشش دهند، لازم است.

به گفته وی، انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به منظور توسعه توان حرفه‌ای صنعت تشکیل شده و صیانت از نقش و جایگاه مجموعه صنعت بیمه را مهمترین هدف خود می‌داند.

حجاریان افزود: انجمن‌ها در تنظیم مقررات هر صنعت نقش دارند و چنانچه مشکلی در قوانین و مقررات وجود داشته باشد، سازمان‌های تنظیم‌کننده مقررات را هدایت می‌کنند.

وی تربیت افراد فرهیخته در صنعت را از جمله اهداف تأسیس انجمن دانست و ادامه داد: انجمن فرصت‌هایی در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد تا تجربیات آنها افزایش پیدا کند تا توانمندی‌های خود را به جامعه عرضه کنند.

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که همراه آن برای پشتیبانی علمی از اعضای انجمن، منابع علمی در این زمینه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

حجاریان اظهار داشت: همکاری با دستگاه‌های دولتی به ویژه بیمه مرکزی در رأس فعالیت‌های انجمن قرار دارد و امروزه ثابت شده اگر نهادهای مدنی در تنظیم مقررات با دولت همکاری کنند، قوانین باثبات‌تری وضع خواهد شد و فضای کسب و کار سامان می‌یابد.

وی با بیان اینکه انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه از دی‌ماه ۹۱ تأسیس شده و دو نوع عضو رسمی و غیررسمی دارد، گفت: مؤسسین انجمن از افرادی که در صنعت بیمه سابقه و تخصص دارند، دعوت کردند و در حال حاضر ۷۰ درصد حرفه‌ای‌های این صنعت، عضو انجمن هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، انجمن تعداد زیادی عضو غیررسمی دارد که از میان جوانان متخصص این حرفه انتخاب شده‌اند و آینده صنعت بیمه هستند.

این فعال صنعت بیمه تصریح کرد: همچنین در سایت انجمن، تمامی مقررات و ضوابط بیمه وجود دارد و یک انجمن مجازی صنعت بیمه هم ایجاد شده که علاقمندان می‌توانند در آن عضو شده و در اتاق‌های فکر و کمیسیون‌های تخصصی آن شرکت کنند.

وی در مورد برنامه‌های آتی این انجمن گفت: اعطای گواهینامه صلاحیت‌ حرفه‌ای در پنج سطح به متقاضیان، از جمله برنامه‌هایی است که نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و به کارگیری افراد در بدنه صنعت بیمه خواهد بود.

وی برگزاری سمینارهای تخصصی که مخصوص حرفه‌ای‌های بیمه است را دیگر برنامه انجمن دانست و گفت: در سمینارها دانش بیمه به صورت بومی پیاده می‌شود.

حجاریان گفت: همچنین یک اجلاس سالیانه با حضور متخصصان بیمه و مسئولان سیاستگذار کشور و همچنین شرکت‌هایی که از خدمات بیمه استفاده می‌کنند هر سال برگزار خواهد شد و کارگروه‌هایی در این اجلاس برقرار می‌شود تا صدای اهالی بیمه به گوش سایر صنایع برسد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches