×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
سناریوی کریمی در بیمه مرکزی اجرایی شد

سناریوی کریمی در بیمه مرکزی با تصویب سند توسعه فرهنگ بیمه اجرایی شد.

سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی، روند تهیه و تنظیم” سند توسعه فرهنگ بیمه” به عنوان سند بالادستی برنامه استراتژیک بیمه در کشور را تشریح کرد.

کریمی در تشریح جزئیات این سند بالا دستی اعلام داشته است، در این سند مفاهیم و اصطلاحا تخصصی و فنی با استفاده از سند چشم انداز توسعه کشور و مفاهیم مندرج در برنامه استراتژیک بیمه تعریف شده و پس از تعاریف نظری نسبت به تجزیه و تحلیل برنامه های اجرا شده در صنعت بیمه، برنامه هایی نیز برای دست یابی به اهداف مندرج در سند توسعه بیمه پیشنهاد گردیده است.

“فرهنگ بیمه”مجموعه ای از باورها، معانی و مفاهیم مشترک مردم و جامعه در مورد بیمه است و در این مسیر می توان با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و طرح موضوعات مختلف با استفاده از ابزارها و حامل های مختلف و متنوع اطلاع رسانی و شیوه های گوناگون مفهوم بیه را به عنوان یک نیاز اساسی به ذهنیت جامعه وارد کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت بیمه کشور، وظیفه تعمیم امر بیمه در کشور و ایجاد تحرک، گردش اطلاعات و ارتباطات را در این صنعت بر عهده دارد.

بیمه به عنوان یکی از کنش های اصلی فرهنگی در بسیاری از موارد می تواند پاسخگوی شایسته ای برای نیازهای اجتماعی مردم به عنوان سرمایه های اصلی جامعه باشد.

رونق بازار بیمه ضمن تامین امنیت روانی جامعه، چرخش مولد اقتصادی را فراهم کرده و متعاقب آن زمینه های لازم را برای افزایش بهره وری سرمایه، اشتغال و توسعه پایدار به وجود می آورد.

بر این اساس است که توجه به توسعه و رونق این صنعت نه یک ماموریت صرفا اداری بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اگرچه تلاش های صورت گرفته در چند سال اخیر موید رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور بوده و این تلاش موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور از ۱٫۳ درصد به ۲ درصد شده اما کماکان با توجه به ظرفیتها و قابلیت های موجود در کشور، این آمارها نشانگر جایگاه نه چندان مطلوب این صنعت در سطح ملی و بین المللی است.

ضعف در گسترش فرهنگ بیمه و نهادیه سازی آن در جامعه تاثیر قابل توجهی را در رسیدن به این جایگاه ایفا کرده است و لازم است در زمینه فرهنگ سازی فعالیت های جدی تری معمول شود.

به گفته کریمی، اگر این باور را بپذیریم که فرهنگ سازی رهیافت مستقیم سازمان به ذهنیت جامعه است تا خواسته ها و اهداف خود را با کسب و جب تعامل آحاد جامعه تبدیل به عینیت کند، مسلم است که پیشبرد اهداف سازمانی در فضای اجتماعی، مستلزم ایجاد بسترها و زمینه سازی برای پذیرش مخاطبان خاص و عام است. به همین منظور است که سازمان ها با تکیه بر عنصر بسترسازی و فرهنگ سازی، اهداف، سیاستها، برنامه ها و نحوه عمل خویش را در یک یا چند موضوع مورد نظر به آحاد جامعه اطلاع رسانی می کنند و با بهره گیری از فنون مختلف اقناع و ترویج سعی در ایجاد و پذیرش در آنان می کنند.

به اعتقاد کریمی، تعمیم و گسترش بیمه در کشور منجر به افزایش کارایی، توان رقابت و رفاه عمومی جامعه می شود.

لازم به ذکر است، به منظور تحقق سند توسعه فرهنگ بیمه، شورای توسعه فرهنگ بیمه با ترکیبی از صاحب نظران بیمه ای، اساتید دانشگاه، متخصصان علوم ارتباطات و بازاریابی برای ارائه راهکارهای عملیاتی تشکیل شد و در نهایت به سند توسعه فرهنگ بیمه در اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی به تصویب رسید و این سند توسط تیم تحقیق تهیه و در راستای تحقق راهبرد اول سند چشم انداز صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴ ارائه شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches