×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
سازمان منطقه آزاد کیش برای کنترل قیمت مسکن اقداماتی انجام داده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با واردات خودرو به این منطقه تجاری، گفت: کیش توانست شاخ واردات خودرو به مناطق آزاد را بشکند و در همین راستا منتظر اعلام سهمیه ارزی برای ترخیص قطعی خودروها هستیم.

به گزارش ایرنا، «رحیم سرهنگی» در با بیان اینکه اولین خودروی وارداتی کشور در منطقه آزاد کیش پلاک ملی گرفته است، اظهار کرد: شرایط پیچیده‌ای برای واردات خودرو پیش بینی شده است که تایید سازمان استاندارد و محیط زیست فقط بخشی از آن است؛ ما توانستیم اولین خودروی وارداتی به کشور را با اخذ مجوزهای لازم پلاک ملی کنیم که همین امر یک الگو برای سایر مناطق در کشور شد؛ به عبارتی دیگر کیش توانست در رابطه با واردات خودرو خط شکنی کند.

وی ادامه داد: منتظر اعلام سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی برای ترخیص قطعی خودروها هستیم؛ البته مذاکرات خوبی در این راستا انجام شده که امیدواریم با توجه به شرایط ویژه جزیره کیش، یک سهمیه مناسبی به منطقه اختصاص یابد؛ خبرهای خوبی داریم که پس از قطعی شدن، از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این جزیره را ضروری دانست و افزود: واردات مینی‌بوس به دلیل نوع سوخت و حساسیت‌های موجود، کمی پیچیده تر از خودروهای شخصی است؛ باید اذعان کنیم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در منطقه یک مطالبه عمومی است و ما تمامی تلاش خود را برای تحقق آن به کار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی، برخی طرح‌های حمایتی برای نوسازی خودروهای جزیره در دستور کار خواهد بود که واردات خودرو به ازای خروج خودروی پلاک منطقه آزاد از جزیره یکی از آنها است.

سرهنگی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « قیمت بالای مسکن در کیش شرایط سختی برای ساکنین رقم زده است، آیا برنامه‌ای برای کنترل این حوزه دارید؟» گفت: اول باید این را بپذیریم که تورم در حوزه مسکن یک موضوع ملی است و نمی‌شود یک نسخه کلی در جزیره برای آن پیچید؛ اما سازمان منطقه آزاد کیش برای کنترل قیمت مسکن و کاهش فشار از دوش مردم وارد عمل شده که پروژه «سایه سار» یکی از آنها است.

وی ادامه داد: احداث و واگذاری مسکن در منطقه‌ای همچون کیش شرایطی خاصی دارد که احتمال وقوع رانت در آن بسیار زیاد است و ما مطمئن نیستیم که به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید یا نه؛ در همین راستا با بررسی شرایط مشابه موجود در بسیاری از مناطق، تصمیم بر آن شد تا با لحاظ شرایط موجود، طرح مسکن اجاره‌ای در کیش اجرا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجاره‌ای نقش بسزایی در کنترل قیمت‌های این بخش خواهد داشت، بیان کرد: این پروژه ۲ هزار واحدی تعریف بودجه شده و در آستانه آغاز است؛ ما در نظر داریم تا پروژه «سایه سار» را به صورت فاز بندی شده پیش ببریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches