×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رشته‌های جدید کاردانش در راهند

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره به روزآوری استانداردهای مهارتی کاردانش گفت: طی سال‌های ۷۳ تا ۹۸، هشت مجموعه استاندارد مهارتی تصویب و مورد استفاده قرار گرفته است. اخیرا نیز در حال نهایی کردن مجموعه نهم هستیم و تعدادی رشته جدید هم در چهار زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر به تصویب رسیده که پس از طی مراحل نهایی اعلام خواهد شد.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از یک قرن سابقه و قدمت در ایران دارد اظهار کرد:  از زمانی که اولین هنرستان تحت نام هنرستان صنعتی تهران راه‌اندازی شد حدود ۱۱۲ سال می‌گذرد و امسال صد و دوازدهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت و سابقه طولانی مدتی را در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای داریم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اهتمام و حمایت جدی از حوزه فنی و حرفه‌ای بوده و اکنون در تمام مناطق آموزشی حداقل یک هنرستان داریم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تفاهم و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و به ویژه دستگاه‌های متولی مهارت، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر در توسعه آموزش‌های مهارتی به شمار می‌رود گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تقاضا محور و ماهیت این آموزش‌ها مشارکتی است.

آذرکیش با اشاره به نشست مشترک وزرای رفاه و آموزش و پرورش به منظور انعقاد تفاهم نامه‌ای پیرامون رفع مشکلات هنرستان‌ها اظهار کرد: یکی از دستگاه‌های اجرایی که همکاری بیشتری را با آموزش و پرورش، نسبت به سایر دستگاه‌ها در حیطه آموزش‌های مهارتی دارد وزارت رفاه است.

وی ادامه داد: این همکاری از سال ۷۱ به صورت ویژه و با تصویب آیین‌نامه همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز تولیدی و آموزشی در اجرای نظام جدید آموزش متوسطه پررنگ و قوی تر شد. در این آیین‌نامه که مصوب ۲۸ آذر ۱۳۷۱ هیئت وزیران است، دو فصل دیده شده که فصل اول آن دربرگیرنده آموزش‌های مشمول قانون کار است و وزارت رفاه حضور و مشارکت جدی در آن دارد و  فصل دوم نیز مرتبط با سایر دستگاه‌ها است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۲۷ سال است که در آموزش‌های مهارتی کاردانش، تعامل تنگاتنگ و اثربخشی با وزارت رفاه و به ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داریم عنوان کرد: بیش از ۶۵ درصد استانداردهای مهارتی که اکنون در کاردانش استفاده می‌شود توسط سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین و طراحی شده و این سازمان در فرایند آموزش که شامل تدوین استانداردها، اجرا، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه است مشارکت دارد.

آذرکیش با بیان اینکه در حال حاضر چند نوع همکاری با وزارت رفاه داریم که باید گسترش یابد عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک مراکز دولتی و غیردولتی، تدوین استانداردهای جدید آموزشی، توسعه و تقویت کارآفرینی، ارتقای آموزش‌های فنی و کاردانش و پیشنهاد لوایح و ماده واحده‌هایی جهت اولویت دادن به فارغ التصیلان هنرستانها در بهره‌مندی از مشوق‌هایی در زمینه خوداشتغالی و دریافت کمک‌های فنی و اعتباری از این جمله است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches