×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
خرداد ۲۳, ۱۴۰۴, ۲:۵۶ ق٫ظ
true
true
دلایل محبوبیت یک بانک از نگاه مشتریان

مهرداد عسگری

در سالیان اخیر، استفاده از بانکداری الکترونیک اعم از بانکداری اینترنتی و همراه بانک با اقبال گسترده مردم مواجه شده است. بسیاری از بانک‌ها با انجام تبلیغات گسترده بر روی محصول خود، مشتریان را به سمت استفاده از خدمات بانکداری نوین خود فرا خواندند.

از آنجایی که اکثر مردم در بیش از یک بانک حساب فعال دارند، این که کدام بانک را برای استفاده از خدمات همراه بانک انتخاب کنند همواره مساله‌ای دغدغه برانگیز برای آنان بوده است. به طور حتم، آن بانکی مورد توجه و گزینش نهایی مشتری بانک برای استفاده از خدمات موبایل بانک و یا سایر خدمات نوین قرار می‌گیرد که علاوه بر آن که مشتری در مراجعه حضوری، خاطره خوبی از آن بانک داشته باشد، استفاده از خدمات همراه بانک یا اینترنت بانک آن نیز از سادگی و سهولت لازم در عین دارا بودن تمامی امکانات و آپشن‌های مورد نیاز برخوردار باشد.

بنابر آنچه گفته شد، این که بانک‌ها با تبلیغات، قصد داشته باشند مشتریان خود را به استفاده از همراه بانک یا برخی دیگر از خدمات نوین خود جذب کنند، به نوع و چگونگی خدمات ارائه شده محصولات آن بانک و نیز خوشنامی و عملیات ساده انجام بانکداری الکترونیک آن‌ها بستگی دارد. این در حالی است که بسیاری از نرم افزارهایی که بانک‌های مختلف از آن برای نمایش توانمندی‌های خود در ارائه بانکداری نوین به کار می‌گیرند تقریباً شبیه به یکدیگر است اما نکته حائز اهمیت این است که این خود مشتریان هستند که با استفاده از همراه بانک یک بانک، به آن جذب شده و در صدد نصب اپلیکشین مربوطه بر روی گوشی خود هستند.

بنا بر این، بیش از آن که تبلیغات متنوع، نقشی در انتخاب یک اپلیکشین همراه بانک برای مشتری یک بانک به همراه داشته باشد، به طور مثال، برنامه نصب شده و نحوه استفاده از آن در کنار سهولت دسترسی به کارکنان شعبه بانک برای دریافت آموزش لازم در صورت برخورد با مشکلی احتمالی، اثرگذارترین و موثرترین روش تبلیغ به شمار می‌رود.

از همین رو بانک‌هایی برای مردم خوشنام‌تر، محبوب تر و دوست داشتنی‌تر هستند که از سیستمی پویا و عملکردی بدون نقص در زمینه بانکداری الکترونیک، بانکداری دیجیتال و نیز همراه بانک برخوردار باشند تا بلکه بدین وسیله بتوانند گوی رقابت را از سایر بانک‌ها ربوده و پیشتازی خود را در این خصوص بر همگان ثابت کرده باشند.

افزون بر آن حوزه بانکداری دیجیتال یک بانک محملی برای جذب مشتریانی است که نقش عمده یک بانک را در توسعه فناوری‌های نوین و استفاده از خدمات غیر حضوری درمی‌یابند و این طور می‌توان نتیجه گرفت که بانکی پویاتر است که همواره علاوه بر توجه به نیاز متقاضیانش بتواند در راستی برطرف کردن دغدغه آنان از طریق توسعه بانکداری دیجیتال به وسیله ارائه محصولات و خدمات نوین گام‌های اساسی و عملی بردارد.

بدون شک توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال شامل بهبود سیستم‌های امنیتی، بهبود کیفیت و سرعت خدمات، ارتقاء سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و بهبود رابطه با مشتریان نقش بسزایی در افزایش رویکرد مشتریان به یک بانک دارد به گونه‌ای که نتیجه این تلاش‌ها منجر به ایجاد اعتماد بین مشتریان و بانک گردیده و کاربران را به استفاده بیشتر از خدمات بانکداری دیجیتال ترغیب می‌کند.

تعریف، تعیین و تبیین استراتژی‌های مهم در زمینه بانکداری دیجیتال توسط یک بانک خصوصی علاوه بر آن که موجب رشد و تعالی در رسیدن به آرمان‌های دیجیتالیزه شدن خواهد شد، زمینه را برای ارائه دستاوردهای دیگر و خدمات نوین برای مشتریانش فراهم می‌آورد.

ارائه محصولات و خدمات نوین بر بستر دیجیتال، می‌تواند وجه تمایز عملکرد یک بانک از سایر بانک‌ها باشد و همواره علاوه بر رضایت مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی به سوی خود جذب نماید.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches