×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
درس پپ به مربیان ایرانی

تیم رویایی یوپ هانکس ۴ بر ۲ مقابل دورتموند زانو زد ولی گواردیولا توجیهی مثل آنچه از مربیان وطنی می‌شنویم ارائه نکرد. او به تیم حریف تبریک گفت و اعتراف کرد دورتموند بهتر از بایرن بازی کرد…

لیگ برتر شروع شد و دوباره شاهد اظهارنظرهای عجیب و غریب از سوی اهالی فوتبال هستیم.

به گزارش ایلنا، پس از هفته اول لیگ سیزدهم عده‌ای از کارشناسان و مربیان و بازیکنان فوتبال ما نمایش ضعیف تیم‌های خود را به شکل بسیار جالبی توجیه کردند. آنها معتقدند در شروع لیگ قرار دارند و تیم‌ها هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند به همین دلیل نباید انتظار چندانی از آنها داشته باشیم.

ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس مدعی شده تا ۵ هفته باید به مربیان و تیم‌ها فرصت داده شود تا بتوانند به هماهنگی کامل برسند و بعد در مورد آنها قضاوت کنیم.

سوالی که در این رابطه پیش می‌آید این است که چرا در خارج از ایران شاهد چنین اظهارنظرهای غیر حرفه‌ای نیستیم؟ آیا شنیده‌اید مورینیو، فرگوسن، ونگر یا گواردیولا اعلام کنند چون شروع مسابقات است،‌ تیم‌شان به هماهنگی کامل نرسیده و به همین دلیل نمایش ضعیفی داشته؟ ما که هرگز چنین اظهارنظرهایی را از مربیان بزرگ و حتی متوسط و معمولی دنیا سراغ نداریم اما متاسفانه هر سال در شروع لیگ اهالی فوتبال ایران ضعف‌های خود را اینگونه توجیه می‌کنند.

سوال بعدی این است که اگر قرار است چند هفته اول به این شکل بگذرد، اصلا چه نیازی به برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی قبل از فصل است؟ چرا تیم‌های ما این همه هزینه می‌کنند تا اردو و بازی تدارکاتی بگذارند و در نهایت بدون آمادگی کامل وارد لیگ شوند؟ وقتی قرار است ۵ هفته اول لیگ را چندان جدی نگیریم و از تیم‌های حاضر در لیگ کشورمان انتظار نداشته باشیم، بهتر نیست چند روز قبل از شروع بازی‌ها تیم‌ها تشکیل شوند و به میدان بروند چون ۵ هفته اول را می‌توانند به عنوان بازی‌های تدارکاتی محسوب کنند. به نظر می‌رسد تمام این حرف‌ها بهانه است.

نگاهی به سوپر جام آلمان که شنبه شب بین دورتمند و بایرن‌مونیخ برگزار شده دلیل این مدعاست؛ ۲ تیم آلمانی فوتبالی رویایی را به نمایش گذاشتند و هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال از آن لذت بردند تا ثابت شود در فوتبال روز دنیا بهانه و توجیه هیچ جایگاهی ندارد. تیم رویایی یوپ هانکس ۴ بر ۲ مقابل دورتموند زانو زد ولی پپ گواردیولا توجیهی مثل آنچه از مربیان وطنی می‌شنویم ارائه نکرد. او به تیم حریف تبریک گفت و اعتراف کرد دورتموند بهتر از بایرن بازی کرد و مزد برتری خود را گرفت، نه نا آماده بودن بایرن در این بازی پیش فصل!

به هر حال به نظر می‌رسد در فوتبال ما بهانه، توجیه و حاشیه حرف اول را می‌زند و اهالی این رشته به جای پرداختن به اصل ماجرا،‌ به مسائلی می‌پردازند که هیچ ارزشی ندارد و مانع پیشرفت این رشته جذاب و پرطرفدار در کشورمان هم می‌شود.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches